  • 1. Data: 2015-02-03 22:02:51
    Temat: stara płyta stary system i dysk ssd
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    jak to jest xp + stara płyta P4 + ssd?
    da się, czy trzeba coś kombinować?

  • 2. Data: 2015-02-03 22:36:03
    Temat: Re: stara płyta stary system i dysk ssd
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:mard1r$p0s$1@node2.news.atman.pl...
    > jak to jest xp + stara płyta P4 + ssd?
    > da się, czy trzeba coś kombinować?

    XP nie wspiera TRIM więc żywotność tego SSD się skurczy. Może zamiast SSD
    wyposaż ten komp w 4 GB RAM (więcej windows 32-bit nie obsłuży) i np. zrób z
    niego ram-dysk (bo do zbyt wymagających zadań ten P4 chyba nie jest
    wykorzystywany)?

  • 3. Data: 2015-02-03 22:53:20
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    > Z innej beczki: a czy istnieje w Windzie mechanizm, który wskazaną przez
    > Ciebie
    > właściwość SSHD potrafi "roztoczyć" nad układem niezależnych klocków: SSD
    > + HDD?

    świetne pytanie, proszę o odpowiedź w kontekście mojej konfiguracji...

    P.S.
    a co Ty masz do mnie? ja nie jestem z PO, wartościowe informacje dla mnie to
    takie jakie mi mówią inni, w życiu nikogo nie inwigilowałem, ani się na
    nikogo nie spuszczałem, jak roman czy zemła... dlatego już nie pamiętam, ale
    przecie wycinałeś mi dziury w obudowach, czym ja tak Ci niby podpadłem?

  • 4. Data: 2015-02-03 22:54:58
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    ostatnio wpadł mi w ręce komp z dyskiem SSD,
    po włączeniu system Windows 7 ze wszystkim obciążającymi i pojebanymi
    aktualizacjami uruchamiał się góra w 5 sekund...

    tak więc, musze mieć ten SSD...

  • 5. Data: 2015-02-03 22:56:18
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    inna kwestia jest taka, że chciałbym mieć drugi HDD na swapa,
    ciekawy jestem na ile to spowolni całość...

  • 6. Data: 2015-02-04 00:32:47
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2015-02-03 22:02:51 niejaki Ministerstwo Propagandy napisał:
    > jak to jest xp + stara płyta P4 + ssd?
    > da się, czy trzeba coś kombinować?

    zależy do czego
    obróbki zdjęć ani filmów raczej na tym nie zrobisz

    ale napisać coś w wordzie czy sprawdzić poczt, połazić po necie - spokojnie

    sam mam coś podobnego aczkolwiek bez ssd (które mam na starym lapku z xp)

    z 2gb ramu spokojnie daje radę

    aa - i polecam zassać 51lite - okrojony i odchudzony xp-ek - można
    zaktywować podając swój numerek licencji więc wszystko na legalu
    a bez ssd działa jak rakieta

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2015-02-04 07:34:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    maX wrote:

> [...]
    > SSD wyposaż ten komp w 4 GB RAM (więcej windows 32-bit nie obsłuży) i
    > np. zrób z niego ram-dysk (bo do zbyt wymagających zadań ten P4 chyba

    Po co tak cudować, jeśli prościej i taniej będzie użyć dysku SSHD?

  • 8. Data: 2015-02-04 08:53:06
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-02-03 o 22:36, maX pisze:

    > Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl> napisał
    > w wiadomości news:mard1r$p0s$1@node2.news.atman.pl...
    >
    > XP nie wspiera TRIM więc żywotność tego SSD się skurczy.

    Ciekawe o ile bo np. Crucial ma żywotność 65TB zapisu dziennie więc może
    mi zjechać nawet o 50% ...

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 9. Data: 2015-02-04 09:16:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Feb 2015 22:02:51 +0100, Ministerstwo Propagandy napisał(a):

    > jak to jest xp + stara płyta P4 + ssd?
    > da się, czy trzeba coś kombinować?

    Zapewne będzie tylko SATA1 więc będzie to niewiele szybsze od talerzowca
    7000rpm. PCIE pewnie nie będzie a dodatkowo dyski na PCIE droogie :)
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2015-02-04 10:39:39
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    4 lutego 2015 07:34 Użytkownik "Poldek" napisał w
    :
    : maX wrote:
    : >
    : > Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" napisał
    : > w news:mard1r$p0s$1@node2.news.atman.pl...
    : >> jak to jest xp + stara płyta P4 + ssd?
    : >> (...)
    : >
    : > XP nie wspiera TRIM więc żywotność tego SSD się skurczy.
    :
    : Po co tak cudować, jeśli prościej i taniej będzie użyć dysku SSHD?
    :

    Ha, "Ministerstwo Propagandy"? Toż to na bank koleś "PO-głupki",
    styl nie do przeoczenia!

    A co do TRIM - a co to takiego? I czemuż jego "nie-wspieranie" ma skurczyć
    żywotność SSD? A zaś co do dysku hybrydowego, który zaleca kol. Poldek, to
    zastanawiają mnie 3 rzeczy.

    1.. Jak doczytałem w Wiki, najczęstsza pojemność zawartej w nim pamięci flash,
    czyli modułu SSD, jest zdumiewająco niska! No a przecież, z jednej strony owe
    pamięci nie są aż tak drogie, aby na nich sknerzyć, a zaś z drugiej:
    zapotrzebowanie na "potęgę mocy" przez nie oferowaną, dość spore jednak jest. No
    bo wiele programów user odpala po kilka razy dziennie. Dodam: tych samych, więc
    wartało by je trzymać na "solid state"...
    2.. Jakoś mi umknęło, ale chyba nadal jest tak, iż producenci softu ignorują
    fakt coraz częstszego występowania połączonych sił SSD + HDD (czy to w
    hybrydzie, czy to niezależnych)? I nie oferują wsparcia w tym, aby program sam
    podpowiadał / decydował (za zgodą usera) że pliki modyfikowalne znajdą się
    raczej na HD, a te, których zawartość pozostaje bez zmian, a przy tym jest
    często "zasysana" - aby sugerował umieszczenie ich na SS-manie ;)
    3.. Oprócz programów najnowszych, które (być może) są dostosowane do
    wspomnianych możliwości (automatycznego / wspieranego) dzielenia pomiędzy zasoby
    hybrydy, pozostanie jeszcze kwestia starszego softu, który przecież do tego nie
    jest zdolny, a nadal się go używa. No a jest zazwyczaj tak, iż jego poszczególne
    pliki MUSZĄ być w jednym katalogu! No i moje pytanie brzmi: czy OS "ukryje
    prawdę", i w jakiś sposób wmówi archaicznemu programowi, że to, co jest na
    różnych fizycznie dyskach - tak jakby jest w tym samym folderze? Gdyby tak nie
    było, to wychodziło by na konieczność większego użycia SSD, oraz ryzyko
    szybszego jego z-użycia!
    4.. Obecność dysku SS w systemie daje PC-towi potężnego kopa, ale warto mieć
    możliwość precyzyjnego dobierania tego, co będzie na nim, a co na wirującym
    krążku. A do podjęcia decyzji warto mieć pewien zasób wiedzy, no i odpowiednie
    narzędzia. No bo może pewne części składowe wybranego programu przenieść na
    eS-eSa, a inne - jednak pozostawić na HDD? Wszak pojemność tego pierwszego
    będzie zawsze za mała, w stosunku do pragnień, no i pozostaje jeszcze kwestia
    mniejszej jego żywotności. Gdyby wciąż i wciąż zapisywać i nadpisywać te same,
    b. duże pliki, to zaczną się w końcu sypać komórki pamięci. Jeśli mnie pamięć
    nie myli, to analogiczny wskaźnik żywotności HD jest większy aż o dwa... rzędy
    wielkości! (ilość zapisów. Gorzej jest ze wskaźnikiem "ilość godzin pracy").

    --

    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
    "porządku dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy
    znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!
    Tylko niesterowany, w pełni WOLNY rynek - jest transparentny, uczciwy,
    bezstronny i nieprzekupny!