    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: stan kolekcjonerski :)
    Date: Thu, 31 Mar 2016 14:54:47 +0200

    news:slrnnfn9f3.oug.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Ostankino. Moc całkiem zacna, w Warszawie w dalszej odległości od PKiN
    > odbierany równie dobrze co TVP.

    Zgadza się, ruskie TVP1, moc nadajnika raczej średnia, chyba coś kole
    kilowata, kanał 41. Ze względu na sposob realizacji przekazu, trzeba było
    technikowi dyżurnego na WSLR powierzyć opiekę nad wizowaniem anteny
    odbiorczej. Ja wpadłem na pomysł, jak ten proces uprościć - normalnie
    wymagało to wyjścia pomocnika na taras antenowy, aby kontrolował on
    nachylenie anteny, a technik na sali wizował przyciskami. Trwało to hmm...
    ok. 15 minut. Skróciłem ten proces do jednej osoby i ok. 1-2 minut. Chyba,
    że sygnał nie zanikł całkowicie, to jeszcze szybciej. Wykorzystałem fakt,
    że, o czym się upewniłem, system zaopatrzony był w wyłączniki krańcowe i że
    nie zaszkodzę systemowi, gdy antena dojedzie w położenie skrajne. Antena
    nadajnika była chyba wyżej, niż anteny polskiej TV.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.