  • Data: 2010-08-26 08:11:22
    Temat: Re: stabilizator
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > orientujesz sie moze jakie sa maksymalne napiecia wejsciowe dla LDO dla
    > 12V out?
    >
    > da rade zrobic LDO 12V out z napieciami wejsciowymi na poziomie 12V-14V?

    Stabilizator liniowy wymaga większego napięcia na wejściu niż wyjściu.
    Sprawność liczymy tak jak napisałeś różnica napięć wej-wyj * prąd i to są
    straty plus prąd pobierany przez sam stabiliztor do działania.
    Zwykły stabilizator potrzebuje około 3V wyższego napięcia na wejściu.
    Gdy różnica napięć wej-wyj będzie mniejsza przestanie stabilizować.
    W specjalnym wykonaniu produkuje się stabilizatory (LDO) mogące pracować
    przy różnicy napięć wej-wyj 0,2-0,5V. Z reguły mają mniejszy prąd maksymalny
    i same pobierają "dla siebie" większy prąd od zwykłych.
    I teraz najważniejsze:
    Jeżeli mamy zbudowany jakiś zasilacz na standardowym stabilizatorze
    (Uwej-Uwyj około 3V) i zastąpimy go stabilizatorem LDO (około 0,2V) to
    sprawność takiego zasilacza będzie identyczna (niezależnie od typu
    stabilizatora)

    --
    Desoft