  • Data: 2013-02-27 10:23:29
    Temat: Re: sscanf() - co robię źle?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m> wrote:

    > Oj coś masz podejście zbyt wysokopoziomowe jak do tego zastosowania.

    Bez przesady, funkcje biblioteki standardowej nie są aż takim bloatem.
    Użycie sscanf dodaje 2kB do wynikowej binarki.

    [gof@raid /tmp]$ cat test1.c
    #include <stdio.h>

    int main()
    {
    int i;
    sscanf("test", "%d", &i);
    }
    [gof@raid /tmp]$ avr-gcc -mmcu=atmega8 -Os -o test1.elf test1.c
    [gof@raid /tmp]$ avr-objcopy -j .text -j .data -O binary test1.elf test1.bin
    [gof@raid /tmp]$ ls -l test1.bin
    -rwxr-xr-x 1 gof gof 1950 02-27 10:07 test1.bin
    [gof@raid /tmp]$

    Jak nie ma miejsca, to jasne że robi się różne sztuczki. Ale nie warto na
    siłę dokładać sobie pracy i tworzyć sytuacji, które mogą generować błędy,
    gdy nie ma takiej potrzeby. Co innego jakiś mały attiny z trzypoziomowym
    stosem, w którym rzeźbi się w assemblerze (chociaż w C też się da, jeżeli
    napisze się własny crt, wtedy C to bardziej zestaw makr dla assemblera),
    a co innego atmega, na którą z powodzeniem można pisać w C++ (avr-g++
    dobrze sobie radzi z optymalizacją, nie ma wprawdzie wyjątków, ale jest
    to co dla mnie najważniejsze - obiektowość i RAII).

    > Znam takich - najczęściej speców od Javy i wszystkich możliwych
    > frameworków. Program wynikowy puchnie w takich przypadkach o cały worek
    > różnistych bibliotek a czas kompilacji sięga zenitu - tylko po to aby
    > kilka linii mniej napisać własnego kodu (niemały czas potrzebny na
    > obczajenie każdego nowego frameworka pomijam).

    Ja też znam. To ekstrema. Trzeba znaleźć złoty środek. stdio to nie jest
    wg mnie aż taki bloat, żeby pisać własne automaty. To tylko odczytanie
    inta z linii.

    Jak kończą się zasoby (pamięć albo limit czasu wykonania), to wiadomo,
    że przedkłada się je nad wygodę pisania i łatwość debugowania i wymyśla
    własne koło, skrojone pod konkretne rozwiązanie.

    --
    "Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
    dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."