  • Data: 2009-03-18 18:55:04
    Temat: Re: srednica przewodu do halogenu
    Od: "l" <l...@l...la> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl> napisał w wiadomości
    news:gpr9ss$nfl$1@inews.gazeta.pl...
    > Moze mi ktos powiedziec jaka średnice musi miec przewod do zarówki
    > halogenowej 12V 35Watt oraz 230V 35Watt???

    To zależy, gdzie będzie położony. Ograniczeniem jest chłodzenie izolacji
    W obydwu przypadkach wystarczą cienkie kable
    35W/12V=3A. Przy gęstości prądu 20A/mm2 każdy grubszy od 0,15mm2 (tak
    cienkie trudno dostać)
    35W/230V=0,15A. Ten mógłby być grubości włosa. wystarczy 20 razy cieńszy niż
    w/w.
    Rutynowo zastosuj pospolite druty 0,75mm2 czy 1mm2 w obydwu przypadkach
    Na średnice sam sobie przekroje przelicz.