eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysprzęgło wentylatoraRe: sprzęgło wentylatora
  • Data: 2013-11-28 09:39:15
    Temat: Re: sprzęgło wentylatora
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-11-28 09:13, Marek Dyjor pisze:

    > jak sie ma ujowe auto to sie człowiek stresuje...
    >
    > wiel aut jednak zawsze jakis normalnych miałem i w życiu mi nie rosła
    > temperatura podczas upałów w korku.
    >
    > chyab ze termostat padł tam gdzie był.

    Termostat (ten na bloku) ma nichu.a do temperatury w korku. Ten
    termostat jest po to, żeby silnik w miarę szybko uzyskiwał pożądaną
    (wysoką, tzn rzędu 80°C - benzynowce) temperaturę bez zbędnego oddawania
    ciepła z płynu do chłodnicy.

    Od korków właśnie jest wentylator. Ma się włączyć swoim, drugim
    termostatem (zwykle umieszczonym w chłodnicy) przy wyższej temp. płynu
    (w układach ciśnieniowych zwykle ponad 100°C, czasem i 120° w wersjach
    tropikalnych z klimą).
    Zwykle taki włączony wentylator ma cug jak helikopter.

    Sprawdzane niedawno na MB W124 230E: 10 minut pracy silnika przy
    ~1.5krpm, latem, przy podniesionej masce - dopiero doprowadziło do
    włączenia wentylatora, przy ok. 110° na wskaźniku temperatury.


    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: