  • 11. Data: 2010-03-08 12:05:17
    Temat: Re: spryskiwacz - zamarznięty silniczek czy może spalony - jak sprawdzić?
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > - wiosny na razie nie widać, a bez spryskiwacza jeździ się ciężko
    > - jak zlać płyn (zamarznięty)? Nalałem koncentratu, ale nie wiem czy jest
    > w stanie rozpuścić "letniaka"
    >
    > Najlepiej było by postawić wóz w ogrzewanym garażu - niestety nie mam
    > takiej możliwości.

    Ja smigalem suszarka do włosów, bo płyn w wezykach zamarzł.

  • 12. Data: 2010-03-08 12:15:14
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-03-08 11:18, Filip KK pisze:

    > Aleś wymyślił. Lepiej myśl jak roztopić lód w zbiorniczku, a miernikiem
    > to mierz bateryjki w zegarku.

    Napisz lepiej dlaczego to zły pomysł? Dlatego że się nie da czy dlatego,
    że Ci nie pasuje.

    > Rozebrać zbiorniczek, wyjąć pompkę, wsadzić do gorącej wody na kilka
    > minut, podłączyć 12V i zobaczyć czy działa.

    tiaa.. już to widzę, na parkingu pod blokiem, w którym mieszkam wcisnę
    się pod samochod rozgarniając wcześniej śnieg i zgrabiałymi z zimna
    rękami będę próbował rozebrać zbiorniczek. Super pomysł.

    PZDR
    Shaman

  • 13. Data: 2010-03-08 14:33:17
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > tiaa.. już to widzę, na parkingu pod blokiem, w którym mieszkam wcisnę
    > się pod samochod rozgarniając wcześniej śnieg i zgrabiałymi z zimna
    > rękami będę próbował rozebrać zbiorniczek. Super pomysł.

    Jeśli masz miejsce w zbiorniczku do dolej do pełna denaturatu. Prędzej
    stopi lód, niż ten koncentrat który wlałeś.

  • 14. Data: 2010-03-08 14:59:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > nalałem już letniego płynu - zimowego mi akurat zabrakło a pogoda mnie
    > przekonała, że sroga zima już nie wróci.
    >
    > Gdy zaczęły się mrozy, najpierw zamarzły spryskiwacze, nic nie leciało
    > ale słyszałem jak pracuje silniczek pompki. Teraz nie słychać nawet
    > silniczka.
    >
    > Pytanie: jak sprawdzić czy silnik pompki spryskiwacza jest spalony czy
    > nie? Myślałem, żeby podpiąć się miernikiem zamiast bezpiecznika i
    > sprawdzić czy płynie prąd - czy to dobry pomysł? Na razie nawet nie wiem
    > czy spryskiwacz ma własny bezpiecznik i gdzie go szukać?

    - denaturat
    - cieply garaz
    - wiecej rozsadku - letni plyn w taka zimę jak tego roku? Really?

  • 15. Data: 2010-03-08 15:23:56
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawdzić czy płynie prąd - czy to dobry pomysł? Na razie nawet nie wiem
    > czy spryskiwacz ma własny bezpiecznik i gdzie go szukać?

    Szukaj bezpiecznika, bo może spalony. Nie czuć spalenizny w kabinie? U mnie
    było czuć ze zblokowanego silnika, ale padł mechanizm. Silnik przeżył.
    Niestety musiałem wymienić całość, bo mechanizmu w serwisie nie mieli, a
    naprawa była nieskuteczna.
    neelix

  • 16. Data: 2010-03-08 17:15:32
    Od: solar <s...@o...pl>

    shaman pisze:

    > Gdy zaczęły się mrozy, najpierw zamarzły spryskiwacze, nic nie leciało
    > ale słyszałem jak pracuje silniczek pompki. Teraz nie słychać nawet
    > silniczka.

    Ja ratowałem się tak:
    Rurka z samochodowego za parę groszy, pojemnik, spuścić rurką ile się da
    płynu ze zbiorniczka, podgrzać zimowy i zalać. U mnie puściło po 10
    minutach.

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Jeśli kobieta zmęczy się, czy nawet umrze, to nie ma znaczenia.

  • 17. Data: 2010-03-11 23:20:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 8 Mar 2010 14:33:17 +0100, Michał napisał(a):

    > Jeśli masz miejsce w zbiorniczku do dolej do pełna denaturatu. Prędzej
    > stopi lód, niż ten koncentrat który wlałeś.

    Albo dosyp soli.

    --
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98