  • 1. Data: 2011-10-20 12:37:51
    Temat: spowolnienie...
    Od: <n...@w...pl>

    Cześć Spece od prądu :-)

    Mam do Was pytanie/prośbę o pomoc.

    Chciałbym spowolnić obroty silnika w odkurzaczu, bo kupiłem jakiś wynalazek,
    którego poziom głośności dorównuje odrzutowcowi, a i nie ma potrzeby, żeby
    aż tak mocno zasysał, bo to odkurzacz do kominka, zresztą boję się niekiedy,
    żeby sam nie odleciał. Działa na 220V, ale moc ma chyba coś koło 1,2kW.

    Dziadostwo, bo nie dość, że wyje, to się zapycha, model dokładnie jak tu:
    http://kratki.pl/pl/produkt/odkurzacz-kominkowy-z-si
    lnikiem_oks

    Szkoda mi go wyrzucać, więc kombinowałem, żeby wstawić w obwód ściemniacz,
    ale ściemniacz do oświetlenia, ale ten ma obciążenie do 300W, więc wywalało
    bezpiecznik w ściemniaczu.

    Teraz moje pytanie, czy można wstawić jakiś prosty potencjometr/opornik czy
    coś co by spowolniło pracę silnika?

    Prośba o fachową pomoc, bo nie chcę, żeby to co wykombinuję było
    niebezpieczne....

  • 2. Data: 2011-10-20 12:52:09
    Temat: Re: spowolnienie...
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 20.10.2011 14:37, n...@w...pl pisze:
    > Cześć Spece od prądu :-)
    Cześć przyszły specu od robienia sobie krzywdy ;)

    > Szkoda mi go wyrzucać, więc kombinowałem, żeby wstawić w obwód ściemniacz,
    > ale ściemniacz do oświetlenia, ale ten ma obciążenie do 300W, więc wywalało
    > bezpiecznik w ściemniaczu.
    Zakładając, że ścieżki na płycie są dość grube to powinno wystarczyć
    wymienienie triaka na taki na większy prąd i podobnie bezpiecznika.

    Chociaż prawdopodobnie prościej byłoby zrealizować jeden z wielu
    "układów wyzwalania triaka" dostępnych w sieci.

    > Teraz moje pytanie, czy można wstawić jakiś prosty potencjometr/opornik czy
    > coś co by spowolniło pracę silnika?
    Silnik najlepiej z tym nie będzie działał a przy tym taki 'opornik'
    musiałby być chyba grzejnikiem olejowym.

    > Prośba o fachową pomoc, bo nie chcę, żeby to co wykombinuję było
    > niebezpieczne....
    Kombinujesz przy 230V to jest niebezpieczne z definicji.

    Michoo

  • 3. Data: 2011-10-20 12:52:33
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 20.10.2011 14:37, schrieb n...@w...pl:
> [...]
    > coś co by spowolniło pracę silnika?
    >
    > Prośba o fachową pomoc, bo nie chcę, żeby to co wykombinuję było

    Potrzebujesz ściemniacza do obciążeń indukcyjnych i przynajmniej 2kW. Są
    też takowe.

    Waldek

  • 4. Data: 2011-10-20 13:44:24
    Od: <n...@w...pl>

    Jesteś Robert GENIALNY!!!! O to mi chodziło proste rozwiązanie i gotowe!!!!
    Z podłączeniem to sobie poradzę :-)

    Jeszcze raz wielkie dzięki!!!

    Pozdrawiam. R.

  • 6. Data: 2011-10-20 14:15:57
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    >
    > Dziadostwo, bo nie do?ae, ?e wyje, to sie zapycha, model dok?adnie jak tu:
    > http://kratki.pl/pl/produkt/odkurzacz-kominkowy-z-si
    lnikiem_oks

    > Szkoda mi go wyrzucaae, wiec kombinowa?em, ?eby wstawiae w obwód ?ciemniacz,
    > ale ?ciemniacz do o?wietlenia, ale ten ma obci??enie do 300W, wiec wywala?o
    > bezpiecznik w ?ciemniaczu.
    >
    > Teraz moje pytanie, czy mo?na wstawiae jaki? prosty potencjometr/opornik czy
    > co? co by spowolni?o prace silnika?
    >
    > Pro?ba o fachow? pomoc, bo nie chce, ?eby to co wykombinuje by?o

    Wsadź diodę w zasilaniu

  • 7. Data: 2011-10-20 15:23:01
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    n...@w...pl wrote:

    > Jesteś Robert GENIALNY!!!! O to mi chodziło proste rozwiązanie i
    > gotowe!!!! Z podłączeniem to sobie poradzę :-)

> [...]

    Tylko wiertarki na ogół nie mają 1.2kW mocy. Rada Roberta jest może
    genialna, ale niestety do dupy.

    Waldek

  • 8. Data: 2011-10-20 15:32:35
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    W dniu 2011-10-20 17:23, Waldemar Krzok pisze:

    > Tylko wiertarki na ogół nie mają 1.2kW mocy.

    Wiertarki może nie mają... Ale regulator wytrzyma 2x tyle

    http://allegro.pl/regulator-obrotow-wiertarki-elektr
    ycznej-avt-1007-i1864210566.html

    --
    Sigmeo Sp. z o.o. - Agencja interaktywna

    www.sigmeo.pl / k...@s...pl
    NIP 622-276-68-17 REGON 301772480 KRS 0000389386

  • 9. Data: 2011-10-20 15:33:36
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:9gasmlFbtgU1@mid.uni-berlin.de...

    > Tylko wiertarki na ogół nie mają 1.2kW mocy. Rada Roberta jest może
    > genialna, ale niestety do dupy.
    A może to podoła
    http://allegro.pl/regulator-obrotow-silnika-sterowni
    k-230v-ac-3kw-i1843811640.html
    sterownik na U2008 ?

    Gejzero

  • 10. Data: 2011-10-20 18:23:46
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Użytkownik wrote:
    > Cześć Spece od prądu :-)
    >
    > Mam do Was pytanie/prośbę o pomoc.

    dzien w dzien teog nie uzywasz... kup nauszniki w budowlanym, tlumia halas
    dobrze a jak jeszcze w aptece dokupisz stopery to juz masz full wypas.