eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaspawałem dzisiaj diodyRe: spawałem dzisiaj diody
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: spawałem dzisiaj diody
    Date: Thu, 16 Nov 2017 23:49:03 +0100
    Organization: Stowarzyszenie Przeżuwaczy Szmat
    Lines: 71
    Message-ID: <oul4kq$23b$1@node2.news.atman.pl>
    References: <ouhs4r$m0t$1@dont-email.me> <5a0c79f1$0$5150$65785112@news.neostrada.pl>
    <ouiibb$nbs$1@node2.news.atman.pl> <ouiluv$qi1$1@node2.news.atman.pl>
    <ouit3r$10i$1@node2.news.atman.pl> <oujmic$mti$1@node2.news.atman.pl>
    <5a0d77ca$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    <oukbb3$adf$1@node2.news.atman.pl> <oukup6$d6b$1@usenet.news.interia.pl>
    <3...@g...com>
    Reply-To: "HF5BS" <h...@...pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-71-103-61.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1510872538 2155 89.71.103.61 (16 Nov 2017 22:48:58 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Nov 2017 22:48:58 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.7364
    X-Antivirus: Avast (VPS 171116-14, 2017-11-16), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:726166
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:305d2748-f2a6-4947-82d8-456dddea4523@googlegrou
    ps.com...
    > Rzadziej widujesz bo blacharze samochodowi nie potrfia spawac gazowo.

    Znałem osobiście kogoś, kto był w tym dobry. Sęk w tym, że niestety,
    sprzedał się pewnemu powszechnemu nałogowi, a potem pokonał go nowotwór.

    > Spawanie gazowe jest niezastapione przy spawaniu skorodowanych blach.
    > Spawacz ustawia plomien z niedoborem tlenu i korozja czyli ruda zelaza
    > zmienia sie w zelazo. Wystarczy miec druty spawalnicze o odpowiednim
    > skladzie zeby docelowo blacha miala zblizony sklad do takiej jak byla.

    Kumplowi w aucie tak właśnie spawacz robił...hm, nie pamiętam... chyba
    haczyk, aby mu się tłumik podczas jazdy nie bujał, szybko, sprawnie
    przysmarkał na swoje miejsce i po bólu, byłem świadkiem. Rzeczywiście, auto
    już było, powiedzmy, wiekowe, ale jeździło jeszcze całkiem sprawnie.

    > Spawanie gazowe ma i wady. Jedna z nich jest szeroka strefa plomienia i
    > nagrzewanie wszystkiego co jest obok spawu i w efekcie deformacje. Bywa to
    > rowniez zaleta jak w przypadku opisywanej naprawy widelek.

    No tak, rozumiem...

    > Widelki sa robione z gatunkowej stali i sa obrobione cieplnie. Spawanie
    > elektryczne zahartowalo by stal widelek w miejscu spawu. Bezposrednia
    > okolica spawu byla by krucha i by sie widelki od razu zlamaly.

    Prawie na pewno. Spawane były zresztą do ramy, co widziałem niezbyt halo,
    wolałbym raczej coś przykręcanego, bądź cybantowanego, bo trudno powiedzieć,
    jak to wpływało na twardość ramy (szczęśliwie, to miejsce nie było już
    nośne)

    > Przy spawaniu gazowym mozna po spawaniu wygrzac plomieniem spaw i
    > spowodowac zanik kruchosci. Inna sprawa ze naprawa widelek spawaniem jest
    > pozbawiona sensu. Jesli pekaja albo sie lamia to nigdy w najmocniejszym
    > miejscu a zawsze w najslabszym.

    Tak też i ja widzę, znane jest stwierdzenie, że łańcuch jest tylko tyle
    mocny, ile jego najsłabsze ogniwo.

    > Da sie pospawac tak ze spoina bedzie miala wytrzymalosc spawanego
    > materialu. Ale nie da sie tego zrobic w warunkach warsztatu. Potrzebna
    > jest prawdziwa obrobka cieplna a nie jej imitacja.

    Zdaję sobie sprawę, że to nie jest hop-siup, zwłaszcza w sytuacji, gdy siły
    oddziałujące na widełki mocujące płaszcz linki sprzęgła, wcale nie były
    takie małe, próbowałem to prostować, i jakkolwiek dało się ruszyć, ale
    wyprostować już nie. I nie dlatego, że nie pękło do reszty, tylko, że już w
    stanie spoczynku siły były spore. A takie machanie sprzęgłem wuj wie ile
    razy dziennie, to dziwne, gdyby nie doprowadziło do zmęczenia materiału.
    Dobrze, że pękały widełki (zwykle nad spawem), a nie rama.

    > Poza tym nawet jak zrobic obrobke cieplna to wytrzymalosc spawu bedzie
    > zblizona do wytrzymalosci najslabszego elementu ktory wczesniej pekl lub
    > sie urwal. Dawanie nakladek nie ma sensu bo z jednej strony wzmocni sie
    > wiekszym przekrojem najslabsze miejsce a w innym oslabi przegrzaniem.
    > Najslabsze zmiejsce dalej bedzie tylko w innym miejscu.

    Otóż właśnie. Dlatego rozwiązanie ze Skarpety uważam za niezbyt szczęśliwe.
    No, ale było takie, nie inne, a będąc np. z dala od domu, jakoś trzeba było
    się gdzieś doturlać. Szczęśliwie, silnik w Syrenie ma niezłego kopa, mina
    mercedesów, tojot, renówek, a i lepszych aut bezcenna, jak po starcie spod
    świateł, wystarczyło lekko depnąć na gaz i zostawali w tyle.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
    i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
    (C) Zygmunt Freud.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: