  • 481. Data: 2012-10-22 01:02:20
    Temat: Re: sortowanie
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Ponurą porą Sun, 21 Oct 2012 21:59:17 +0000, PK wyszeptał:

    > Gdyby kod Office był dostępny, to też zadowoliłbym się gwarancją
    > Microsoftu. Nie kupuję oprogramowania po to, żeby się podniecać kodem,
    > tylko żeby z niego korzystać. Po prostu nie mam czasu na sprawdzanie
    > implementacji każdej funkcji, której używam.
    >
    > Jak kupujesz pralkę, to też ją rozkręcasz i sprawdzasz każdą część?

    Zdarzyło mi się poprawiać embeddowanie jednego kombajnu w innym.
    Zajęło mi to 5 minut, a w innym przypadku otrzymałbym po tygodniu
    odpowiedź "tej kombinacji nie wspieramy". (chodziło o kwestię
    popupowego menu w embedowanej części okna - traciło focus).

    --
    Edek

  • 482. Data: 2012-10-22 01:03:10
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-10-21, Edek Pienkowski <e...@g...com> wrote:
    > Ponurą porą Sun, 21 Oct 2012 22:08:18 +0000, Stachu 'Dozzie' K. wyszeptał:

    > Ojtam ojtam, działało? Działało.

    Właśnie w tym sęk, że nie działało. Znaczy dało się dokument Office
    odszyfrować bez uprzedniej znajomości klucza.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 483. Data: 2012-10-22 01:03:56
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

  • 484. Data: 2012-10-22 01:15:07
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Ponurą porą Sun, 21 Oct 2012 14:01:15 -0700, Roman W wyszeptał:

    > Nie ma ich m.in. dlatego, ze w polskiej nauce jest tyle bucerii, co
    > ludzi po prostu zniecheca.

    M.in. też ich nie ma dlatego, bo w użyciu komputera są tylko stopień
    powyżej większości sekretarek: office i kilka programów do liczenia.
    Boli jak się takie rzeczy czyta, oprócz humanistów oczywiście.

    Nie chcę się wdawać w dyskusję kto jest bucem a kto nie, ale w polskiej
    kulturze ogólnie lepiej jest się nie wychylać i już jakiś czas temu
    zauważyłem, że ma to przemożny wpływ na to co ludzie mówią, o czym nie
    mówią, co robią i czego nie robią. Mówię i o nauce i o niektórych firmach,
    meritum przegrywa z kulturą, choćby ci kulturalni byli po prostu dość
    głupi i jechali na zgadzaniu się z równie ważnymi często do granic
    absurdu.

    Mam nadzieję, że to powyższe to tylko mój odpał w dziwną stronę, ale
    takie miałem w paru miejscach wrażenie.

    --
    Edek

  • 485. Data: 2012-10-22 01:16:35
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 22:44:21 UTC+1 użytkownik slawek napisał:
    > Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..

    > 1. Właśnie na wiedzy o algorytmie użytym w Excelu.

    ??

    > 2. Zaspokoiła by moją ciekawość.

    Naprawde nie masz lepszych rzeczy do roboty, np. podnoszenie pozycji swojego
    uniwersytetu w jakims rankingu?

    > 3. Tego nie wiesz - jeżeli nie wiesz nawet jaki to algorytm.

    Gdyby wiedzial jaki to algorytm, nic by to nie zmienilo, bo implementacja moglaby byc
    taka, ze pracowalby dlugo i mial duze wymagania pamieciowe. Tak
    czy inaczej, musi go przetestowac na danych, ktore go intereuja.

    RW

  • 486. Data: 2012-10-22 01:17:36
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 23:11:43 UTC+1 użytkownik slawek napisał:
    > Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup

    ..

    > No comment.

    Nie tylko Microsoft, rowniez kupa ludzi ktorzy uzywaja Excela podziela te opinie.

    RW

  • 487. Data: 2012-10-22 01:20:30
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Ponurą porą Sun, 21 Oct 2012 23:03:10 +0000, Stachu 'Dozzie' K. wyszeptał:

    > Właśnie w tym sęk, że nie działało. Znaczy dało się dokument Office
    > odszyfrować bez uprzedniej znajomości klucza.

    Ojtam ojtam^2, z kluczem się dało to działało.

    Bo to jeden Microsoft takie rzeczy odwala: ludzie myślą, że za stówkę
    kupią szyfrowany USB, a tu potem ktoś zauważa, że nieodpowiedni kod -
    fakt, AESem przechowywany - odłącza wewnętrznie zasilanie. Wystarczy
    zewrzeć i masz zwykły USB.

    A tu widzę czepiamy się jakiejś kryptologii ;)

    --
    Edek

  • 488. Data: 2012-10-22 01:24:24
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 23:51:19 UTC+1 użytkownik Edek Pienkowski
    napisał:
    > Ponurą porą Sun, 21 Oct 2012 14:05:50 -0700, Roman W wyszeptał:

    > Podstaw pod Win7 dowolny inny XP i jest to samo. Z Win 7 sklonowali
    > automatyczne zachowania okien przy przenoszeniu, ale ja to zawsze wywalam
    > bo mi tylko przeszkadza. Inne cechy nie wiem skąd są, nie widziałem ich
    > nigdzie wcześniej.

    No ale teraz mowimy o pierdolach, takich jak pozycja przycisku zamykajacego okno
    (OIDP byla o to ostra klotnia w Gnome kiedys). Kiedy popatrzec na DUZE innowacje,
    takie jak sama koncepcja srodowiska okienkowego sterowanego myszka, koncepcja arkusza
    kalkulacyjnego, relacyjne bazy danych, czy ze swiezszych
    zintegrowane zarzadzanie mediami w stylu iTunes albo rozbudowane aplikacje WWW w
    stylu Gmail -- to wszystko to wprowadzily do uzytku firmy komercyjne albo osrodki
    akademickie. Ruch Open Source podaza ich sladami i reimplementuje
    cudze pomysly, najwyzej je zmieniajac w detalach (takie jak jakis tam szczegol
    zachowania okna przy przenoszeniu, o ktrym wspomniales).

    Jesli uwazasz ze jest inaczej, to bardzo prosze -- podaj przyklad duzej innowacji
    ktora narodzila sie w srodowisku Open Source.

    > To jakiś poroniony pomysł. I to pod tym linkiem i próby sprzedaży.

    > Zdanie does not compute, nie wiem co miałeś na myśli.

    Wiec moze tylko dlatego nie ma komercyjnych zamiennikow Excela, bo nie ma
    na to rynku.

    RW

  • 489. Data: 2012-10-22 01:28:02
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 października 2012 00:09:51 UTC+1 użytkownik Edek Pienkowski
    napisał:
> [...]
    > absurdu.
    >
    > Mam nadzieję, że to powyższe to tylko mój odpał w dziwną stronę, ale

    No wlasnie, w Polsce jest powszechna wiara w alternatywe: albo meritum, albo kultura.
    Ze jak ktos nie wrzeszczy na drugiego po slawkowemu "tfoje argomendy som gupie!!111"
    to jest kulturalna ciota i zgadza sie na brednie. Polecam popracowac w firmie
    zachodniej (tzn. nie polskiej filii...), to zobaczysz, ze
    ludzie moga zniszczyc cudze argumenty do imentu nie naruszajac zasad dobrego
    wychowania i pozwalajac dyskutantowi wyjsc z twarza.

    RW

  • 490. Data: 2012-10-22 01:46:26
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-10-21, Roman W <r...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Jesli uwazasz ze jest inaczej, to bardzo prosze -- podaj przyklad duzej innowacji
    ktora narodzila sie w srodowisku Open Source.

    CFEngine. RRD.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot