  • 471. Data: 2012-10-21 23:28:39
    Temat: Re: sortowanie
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 22:26:28 UTC+1 użytkownik slawek napisał:
    > Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup

    ..

    > I tu właśnie pojawia się wyższość Open Source: widać co i jak jest zrobione.

    No i jaka praktyczna korzysc mamy z tej wiedzy?

    RW

  • 472. Data: 2012-10-21 23:34:09
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Ale zostanie zastąpiony gdzie? W3C zabroni Microsoftowi wspierania
    >HTML5?

    Trochę głupio byłoby mieć HTML5, gdy inni używają HTML6. Prawda?

  • 473. Data: 2012-10-21 23:37:05
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-21, slawek <h...@s...pl> wrote:
    > I tu właśnie pojawia się wyższość Open Source: widać co i jak jest zrobione.

    No i na czym polega ta wyższość?
    Co dałaby Ci wiedza o algorytmie użytym w Excelu?
    Wiadomo że:
    - jest stabilny,
    - sortuje najwyżej 1mln wartości, więc pracuje krótko i ma marginalne
    wymagania pamięciowe.

    pozdrawiam,
    PK

  • 474. Data: 2012-10-21 23:44:19
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..

    >No i na czym polega ta wyższość?
    >Co dałaby Ci wiedza o algorytmie użytym w Excelu?

    1. Właśnie na wiedzy o algorytmie użytym w Excelu.
    2. Zaspokoiła by moją ciekawość.

    >Wiadomo że:
    >- jest stabilny,
    >- sortuje najwyżej 1mln wartości, więc pracuje krótko i ma marginalne

    3. Tego nie wiesz - jeżeli nie wiesz nawet jaki to algorytm.

  • 475. Data: 2012-10-21 23:59:17
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-21, slawek <h...@s...pl> wrote:
    > 1. Właśnie na wiedzy o algorytmie użytym w Excelu.
    > 2. Zaspokoiła by moją ciekawość.

    Czyli cała zaleta open-source dla osoby nie zainteresowanej
    rozwijaniem danego softu, to ewentualne zaspokojnenie ciekawości.

    Czyli jest to wiedza bezwartościowa dla osoby, która nie czerpie
    przyjemności z czytania kodu i programowania. Czyli pewnie dla
    jakichś... 99.99% regularnych użytkowników Excela. Chyba MS może sobie
    pozwolić na zasmucenie reszty.

    > 3. Tego nie wiesz - jeżeli nie wiesz nawet jaki to algorytm.

    Nie muszę tego wiedzieć. Microsoft mówi mi, że algorytm jest stabilny.

    Gdyby kod Office był dostępny, to też zadowoliłbym się gwarancją
    Microsoftu. Nie kupuję oprogramowania po to, żeby się podniecać kodem,
    tylko żeby z niego korzystać. Po prostu nie mam czasu na sprawdzanie
    implementacji każdej funkcji, której używam.

    Jak kupujesz pralkę, to też ją rozkręcasz i sprawdzasz każdą część?

    pozdrawiam,
    PK

  • 476. Data: 2012-10-22 00:08:18
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-10-21, PK <P...@n...com> wrote:

    > Nie muszę tego wiedzieć. Microsoft mówi mi, że algorytm jest stabilny.

    Wiesz, Microsoft potrafił nieprawidłowo używać algorytmów szyfrujących
    mimo że zatrudniał znanego kryptologa (L. Lamporta). Miałem z tego
    całkiem sporo uciechy swojego czasu.

    Osobiście nie ufałbym zbytnio zapewnieniom Microsoftu.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 477. Data: 2012-10-22 00:10:52
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Nie muszę tego wiedzieć. Microsoft mówi mi, że algorytm jest stabilny.

    No comment.

  • 478. Data: 2012-10-22 00:21:30
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-21, Stachu 'Dozzie' K. <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:
> [...]
    > całkiem sporo uciechy swojego czasu.
    >
    > Osobiście nie ufałbym zbytnio zapewnieniom Microsoftu.

    Microsoft to firma jak każda inna. Nie mam powodu, żeby ufać im mniej
    niż Siemensowi czy Boeingowi, a nie rozbieram na części każdej lodówki
    czy samolotu, z którego korzystam. Takie jest życie. Samoloty czasem
    spadają, a funkcje w Excelu mogą być błędne. Nie mniej sort w Excelu
    jest na tyle dobrze wytestowany (przez setki tysięcy instytucji i
    miliony użytkowników), że pewnie jednak działa.

    W każdym razie z jakiegoś (być może niezrozumiałego dla niektórych)
    powodu bardziej ufam Microsoftowi niż (mniej lub bardziej anonimowym)
    osobom tworzącym LibreOffice. Bo w przypadku tego drugiego też nie
    mam czasu na sprawdzanie wszystkich funkcji, choć niby dają mi taką
    możliwość :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 479. Data: 2012-10-22 00:56:35
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Ponurą porą Sun, 21 Oct 2012 14:05:50 -0700, Roman W wyszeptał:

    > Win 7 jest dosc "swieze" i tego jeszcze nie zdazyli sklonowac :)

    Podstaw pod Win7 dowolny inny XP i jest to samo. Z Win 7 sklonowali
    automatyczne zachowania okien przy przenoszeniu, ale ja to zawsze wywalam
    bo mi tylko przeszkadza. Inne cechy nie wiem skąd są, nie widziałem ich
    nigdzie wcześniej.

    > Jacys kolesie probowali cos takiego sprzedawac, ale nie bylo popytu:
    > http://www.resolversystems.com/eol.php

    To jakiś poroniony pomysł. I to pod tym linkiem i próby sprzedaży.

    > Wiec moze dlatego sa tylko wersje OS.

    Zdanie does not compute, nie wiem co miałeś na myśli.

    --
    Edek

  • 480. Data: 2012-10-22 00:59:05
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Ponurą porą Sun, 21 Oct 2012 14:27:15 -0700, Roman W wyszeptał:

    > Moze. Podstawowym problemem jest znalezc odpowiedz na pytanie "a co my
    > zrobimy z wszystkimi rzeczami, ktore do tej pory chodzily na MS Excel?".

    Kwestia projektu i wyboru technologii. Nie wszystkie technologie
    mają taki lock-in.

    Ale podobnie jest z innymi środowiskami, nikt ich tak nagle nie zostawi,
    migrują do nowszych stopniowo.

    --
    Edek