  • 461. Data: 2012-10-21 23:02:42
    Temat: Re: sortowanie
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Ponurą porą Sun, 21 Oct 2012 18:28:15 +0000, PK wyszeptał:

    > W8 ma desktop w HTML5.

    O ile to faktycznie jest HTML5, a nie HTML-5-Win jak to zwykle bywa.
    A tak z ciekawości, te kafelki Metro czy sam desktop?

    > Rzucę śmiałą tezą. Każdy obraca się wokół softu, który zna. Co o niej
    > sądzisz?

    Ok, dotarło, dla mnie eot: masz opinię o OpenSource, bo używałeś
    OpenOffice.

    > Nie rozumiem tego pytania, a na różnych Linuxach pracuję od ~2000 roku.
    > Co to jest "poważne środowisko"?

    Uczelnie - ale nie tylko - mają różnego rodzaju systemy. Od "profile
    follows you" przez repozytoria oprogramowania i przechowywanych danych do
    systemów zadań (gdy na laptopie liczy się wolniej niż na kilkuset
    node'ach, danych za dużo, itp.).

    --
    Edek

  • 462. Data: 2012-10-21 23:05:50
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 18:50:46 UTC+1 użytkownik Edek Pienkowski
    napisał:
    > Ponurą porą Sun, 21 Oct 2012 14:14:19 +0000, PK wyszeptał:

    > Coś tu nie gra, bo ja dużo uzywam aktualnie nowego Gnome i do Win 7
    > nie mogę się przesiąść bez zastąpienia większości nawyków.

    Win 7 jest dosc "swieze" i tego jeszcze nie zdazyli sklonowac :)

    > Potwierdzasz co do projektów OpenSource to co powiedziałem - obracasz
    > się wokół softu który znasz, a mówisz o tym, czego nie znasz. Jak
    > chcesz się ograniczyć do softu tak popularnego jak przeglądarka,
    > to może masz rację, ale tak poza tym - jest masa projektów, często
    > olbrzymich, które są specyficzne dla danej domeny i mają owszem
    > port na Win, ale to tyle. W tym skryptowalne GUI do liczenia, niby
    > nie spreadsheet ale tak jak u RW wszystko pod to jest podłączone.

    Jacys kolesie probowali cos takiego sprzedawac, ale nie bylo popytu:
    http://www.resolversystems.com/eol.php

    Wiec moze dlatego sa tylko wersje OS.

    RW

  • 463. Data: 2012-10-21 23:12:18
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-21, slawek <h...@s...pl> wrote:
    > Wiem, płacisz za abonament i oglądasz telewizję. Dobre i to. W ten sposób
    > też można poznać ciekawych ludzi. I to znacznie więcej niż kilku.

    Niestety nie mam telewizora (nie dowieźli na wieś jeszcze). Musi mi
    starczyć usenet.

    > Ale, tak z ciekawości - to co konkretnie robisz poza trollowaniem? Bo jak na
    > człowieka "z górnej półki" masz zadziwiająco dużo czasu na dyskusje o niczym
    > ze mną (tj. jakimś gimbusem).

    To i owo. Dziś na przykład czasu miałem sporo, bo przez większość dnia
    stawiałem od zera cały soft na desktopie.

    A w tygodniu pracuję jak większość ludzi, co łatwo zauważyć po
    nieaktywności na usenecie między 8 i 20.

    > Nota bene, zupełnie konkretne - i tym razem w temacie (sic!) - pytanie -
    > jaki konkretnie algorytm sortowania jest zaimplementowany w Excel-u?

    Nie wiem (i wydaje mi się, że nie jest to informacja jawna).
    W 2003 AFAIR był to zmodyfikowany quicksort.
    Mogę Ci tylko powiedzieć, że jest stabilny, że na moim CPU (~10 razy
    wolniejszym niż aktualna czołówka) potrzebuje 5 sekund na posortowanie
    1mln liczb z U(0,1). No i to, że MS ostatnio generalnie promuje
    MergeSorta.

    pozdrawiam,
    PK

  • 464. Data: 2012-10-21 23:14:36
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Roman W" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    oglegroups.com...

    >Co innego.

    Skoro robisz co innego, to co innego. Ten tego. No.

  • 465. Data: 2012-10-21 23:20:49
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-21, slawek <h...@s...pl> wrote:
    > Jak to zadziała gdy HTML5 zostanie zastąpiony przez HTML6 ? Będzie patch?
    > Czy od razu całe W9?

    Ale zostanie zastąpiony gdzie? W3C zabroni Microsoftowi wspierania
    HTML5?
    Niedawno zaktualizowano C++ (drastycznie), ale z tego co wiem, wszystkie
    stare programy cały czas działają...

    pozdrawiam,
    PK

  • 466. Data: 2012-10-21 23:24:36
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-10-21, Roman W <r...@g...com> wrote:

    > Win 7 jest dosc "swieze" i tego jeszcze nie zdazyli sklonowac :)

    A to nie jest tak, że Windows 7 klonuje rozwiązania z OS X i Linuksa jak
    leci? Bo zdaje się, że co ładniejsze wodotryski były wcześniej gdzie
    indziej.

    > Jacys kolesie probowali cos takiego sprzedawac, ale nie bylo popytu:
    > http://www.resolversystems.com/eol.php

    ...a może jedynie nie umieli tego sprzedać. Trudno wyciągnąć wnioski
    z jednego przypadku widzianego z daleka.

    > Wiec moze dlatego sa tylko wersje OS.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 467. Data: 2012-10-21 23:25:44
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Nie wiem (i wydaje mi się, że nie jest to informacja jawna).

    I tu właśnie pojawia się wyższość Open Source: widać co i jak jest zrobione.

  • 468. Data: 2012-10-21 23:27:01
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-21, Edek Pienkowski <e...@g...com> wrote:
    > O ile to faktycznie jest HTML5, a nie HTML-5-Win jak to zwykle bywa.
    > A tak z ciekawości, te kafelki Metro czy sam desktop?

    "Kafelki Metro" są nowym domyślnym desktopem Windowsa. Zaplecze
    jest pisane jak dawniej (C/C++/Assembly - pełna kompatybilność z W7).

    > Ok, dotarło, dla mnie eot: masz opinię o OpenSource, bo używałeś
    > OpenOffice.

    No jak tam sobie chcesz.

    pozdrawiam,
    PK

  • 469. Data: 2012-10-21 23:27:15
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 22:24:37 UTC+1 użytkownik Stachu 'Dozzie' K.
    napisał:

    > ...a mo�e jedynie nie umieli tego sprzeda�. Trudno wyci�gn�� wnioski
    > z jednego przypadku widzianego z daleka.

    Moze. Podstawowym problemem jest znalezc odpowiedz na pytanie "a co my zrobimy
    z wszystkimi rzeczami, ktore do tej pory chodzily na MS Excel?".

    RW

  • 470. Data: 2012-10-21 23:27:47
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 22:15:02 UTC+1 użytkownik slawek napisał:

    > Skoro robisz co innego, to co innego. Ten tego. No.

    Ty pierwszy.

    RW