  • Data: 2012-10-16 23:17:03
    Temat: Re: sortowanie
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-16 23:02, Baranosiu pisze:

    > ciąg. Natomiast sama możliwość ustawienia elementów zbioru w ciąg
    > (przeliczalność) jest (o ile się nie mylę :D) warunkiem niezbędnym na
    > istnienie algorytmu sortującego (rozumianego jako "sekwencja
    > instrukcji" - niekoniecznie skończona, być może sortująca w sensie
    > granicznym).

    Jeśli przez sortowanie rozumiemy znalezienie odwzorowania
    z liczb naturalnych z zbiór, które zachowuje porządek, to ok.
    Ale możesz bez trudu zbudować strukture danych, która
    przechowa potencjalnie nieskończony zbiór z pynktami
    skupienia, np wszytkie liczby postaci 1/n i 0 ;)

    > Miałem na myśli to, że samo istnienie porządku liniowego (czy dobrego
    > porządku, masz rację, na jedno wychodzi) nie gwarantuje istnienia
    > algorytmu sortującego (w czasie skończonym bądź w sensie granicznym
    > przy liczbie kroków dążącej do nieskończoności).

    I znów zahaczamy o nieskończoność w algorytmach.

    Ujmę to tak: mając dowolnej mocy zbiór*),
    aby posortować algorytmicznie jego dowolny skończony
    podzbiór (ustawić go w ciąg) potrzeba/wystarczy porządek
    liniowy.

    *) Nie, żeby na komputerze mógł się pojawić kiedykolwiek
    większy niż przeliczalny;)

    pzdr
    bartekltg