  • Data: 2016-03-23 20:25:31
    Temat: Re: sonda 2 i Marek Siudym
    Od: Luke <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Na podobnej zasadzie jeden wierzy w płaską Ziemię, a drugi w kulistą.
    > Ale tylko jeden ma rację.
    > Albo inaczej - nie wszystko jest względne po prostu.

    W tym momencie mieszamy zupełnie dwa przypadki.

    Czym innym jest wiara w płaską ziemię, a czym innym argumenty Pana Siudyma.

    Bo pierwszy problem dla obecnej nauki jest oczywisty i czarno-biały.

    Ja pisałem o skażaniu swojego życia (a przez to cudzego) uprzedzeniami.
    Pan Siudym jest uprzedzony do Pana Rożka, bo tamten ma związki z Gościem
    Niedzielnym. To jest mniej więcej tak, jakby ktoś jeszcze inny był
    uprzedzony do Pana Siudyma, bo "na pewno był ubekiem, gdyż inaczej nie
    zatrudniliby go w telewizji". Jedno i drugie to są szkodliwe
    uprzedzenia, granaty wywalane z ideologicznego okopu.

    Które to są najwyższym studium głupoty i dodawanie dodatkowo do tego
    argumentu, że jeden z nich ma rację, jest następnym zaognieniem
    konfliktu. Bo każdy z nich będzie uważał, że rację ma on. A w tym
    przypadku rację ma żaden, albo obaj, a dodatkowo nie ma to *żadnego*
    znaczenia do oceny Sondy 2.

    Przyzwyczailiśmy się tak bardzo do tych bezsensownych wojen, że każdy
    zaczyna odruchowo przesiąkać którymś tokiem uprzedzonego rozumowania i
    nawet nieświadomie stawać po którejś stronie, używając jej argumentów.

    Jeśli Euler był zagorzałym chrześcijaninem, i prawdopodobnie nawet
    kreacjonistą, to czy rzutuje to na jego dorobek? A jeśli Mozart był
    masonem, to czy rzutuje to na jego twórczość muzyczną? Podobnie zarówno
    światopogląd Siudyma, jak i Rożka, nie rzutuje na jakość Sondy.

    A jeśli jeden obstaje przy Ziemi płaskiej, a drugi stożkowej, to też
    "tylko jeden" ma rację? ;)

    L.