-
Data: 2012-09-12 11:33:15
Temat: Re: softwarowy rasteryzer na drugim rdzeniu ?
Od: kenobi <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu środa, 12 września 2012 10:42:57 UTC+2 użytkownik Wojciech Sura napisał:
> W dniu 12.09.2012 o 09:46 kenobi <p...@g...com> pisze:
>
>
>
> > Niedawno na warsztacie jeden z kolegow niezadowolony
>
> > z opengl'a i sprzetowego 3d zakrzyknal ze postawi
>
> > sobie na drugim rdzeniu softwarowy rasteryzer a gpu
>
> > ciepnie w uj (jak to teraz mówią)
>
> >
>
> > B ciekawy pomysł.
>
>
>
> Bardzo durny pomysł. Jego rasteryzator będzie korzystał z jednego rdzenia
>
> procesora ogólnego przeznaczenia. Karta graficzna ma (na przykład moja)
>
> przeszło 380 (fizycznych) rdzeni wyspecjalizowanych w operacjach
>
> graficznych (m.in. obliczenia na macierzach i wektorach). Niby dlaczego
>
> miałby to być ciekawy pomysł? Karty graficzne powstały właśnie dlatego, że
>
> procesor nie wyrabiał się w czasie z tak dużą liczbą operacji graficznych.
>
>
Ciekawe jest to z kilku powodów i ciezko wymienic
dlaczego to jest ciekawe, Problemem zdaje sie
zreszta nie relacja mocy "softwarowy rasteryzer
na jednym rdzeniu" / "opengl na gpu" tylko
relacja "czas update ramki stanu gry" / "czas
renderu ramki stanu gry" gdy czas updateGame() >
czas render() to nie ma deficytu mocy rendera
wiec nie trzeba wlaczac karty (jest to szczegolny
przypadek ale godny zainteresowania)
ps - zastanowilem sie jak mozna zakodowac taka
komunikacje miedzy agentem gry a agentem renderingu
(w modelu producer o ktorym juz kiedys pisalem)
i oto co mi wyszlo
//synchronizacja agenta gry i agenta renderingu
// w modelu producer
game_loop()
{
sluza_1 = free;
sluza_2 = free;
for()
{
if(sluza_1==free)
{
sluza_1 = busy;
UpdateGame(sluza_1);
sluza_1 = done;
}
if(sluza_2==free)
{
sluza_2 = busy;
UpdateGame(sluza_2);
sluza_2 = done;
}
}
}
render_loop()
{
for()
{
if(sluza_1==done)
{
Render(sluza_1);
sluza_1 = free;
}
if(sluza_2==done)
{
Render(sluza_2);
sluza_2 = free;
}
}
}
co smieszne ten kod wyzej prawdopodobnie działał
by po prostu wprost, bez muteksow i lockow ;-)
(choc nie zastanawialem sie nad tym ale
niewykluczone)
(fir)
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.12 11:40 kenobi
- 12.09.12 12:06 Michoo
- 12.09.12 12:16 Michoo
- 12.09.12 12:18 Michoo
- 12.09.12 14:10 Adam Klobukowski
- 12.09.12 16:04 Adam Wysocki
- 12.09.12 16:05 Adam Wysocki
- 12.09.12 16:28 A.L.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz