eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasłaby akumulator w aucieRe: słaby akumulator w aucie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    1.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
    -for-mail
    Date: Sun, 15 Dec 2013 20:14:37 +0100
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Firefox/24.0
    SeaMonkey/2.21
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: słaby akumulator w aucie
    References: <X...@l...net>
    <52a78b8c$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@l...net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <X...@l...net>
    <3...@p...pl.invalid>
    <l8ar25$5tb$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <l8crsd$94t$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <l8da3u$p7c$1@node1.news.atman.pl>
    <52ab8c0a$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
    <l8k6vp$u8b$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <l8k6vp$u8b$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 35
    Message-ID: <52adff9e$0$2172$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.65.122
    X-Trace: 1387134878 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2172 178.42.65.122:10236
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3061
    X-Received-Body-CRC: 19072128
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:656937
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik ACMM-033 napisał:
    >
    > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał
    > w wiadomości news:52ab8c0a$0$2159$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Wyczynowe wersje silnika od kaszlaka (z abarthowskim wałkiem rozrządu
    >> i wydechem) kreciły ciut ponad 8kRPM. Poza wymianą wałka i wydechu trzeba
    >
    > No właśnie. Połowę tego.
    >
    >> było:
    > (lista wcale nie trywialnych czynności)
    >
    > No, to do tych 8 kilo uwierzę. Dalej rezonanse grają, a tego mechanika
    > nie lubi.


    Trochę rezonansów wypychało się właśnie zmniejszeniem mas w górę. Trochę
    rezonansów (zwłaszcza rezonanse w układzie wydechowym) można dosyć
    twórczo wykorzystać. A mechanika najbardziej nie lubi przekraczania
    naprężeń wewnętrznych - przy takiej eksploatacji sprężyny zaworów
    wycierały dziury w talerzykach, pomiędzy kryształami w sprężynach
    mikropęknięcia narastały, panewki się rozmaślały i luzy łapały, w
    sworzniach i korbowodach naprężenia zmęczeniowe rosły, szpilki gwinty
    wyrabiały i uszczelki głowic ogień zaczynały przepuszczać wypalając
    kanały w gładziach dopasowanych... Aluminium tłoków rozsmarowywało się
    (bo film olejowy nie był w stanie udźwignąć obciążeń) po gładzi
    cylindrów wyrywając od czasu do czasu kawał stali z gładzi - i stąd te
    sto do dwustu godzin żywotności. Praw fizyki pan nie zmienisz, nie bądź
    pan rura i nie pękaj!

    --
    Darek

    P.S. Podstaw metalurgii uczył mnie Dziadzio Okoń - wśród elektroników
    znana osobistość.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: