eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyslabo chlodzaca klimaRe: slabo chlodzaca klima
  • Date: Sun, 27 May 2012 23:18:08 +0200
    From: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>
    Reply-To: a...@a...spamowy.com.invalid
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: slabo chlodzaca klima
    References: <jpt7os$f07$1@inews.gazeta.pl> <jptr1n$1qe$1@inews.gazeta.pl>
    <jptsfk$6dc$1@inews.gazeta.pl> <jptuac$40a$1@usenet.news.interia.pl>
    <jptui3$cmu$1@inews.gazeta.pl> <jptvag$795$1@usenet.news.interia.pl>
    <jptvgj$e9n$3@inews.gazeta.pl> <jpu03u$639$1@mx1.internetia.pl>
    <jpu02m$h5g$1@inews.gazeta.pl> <jpu0se$8pr$1@mx1.internetia.pl>
    <jpu0qq$h5g$6@inews.gazeta.pl> <4fc2882c$1@news.home.net.pl>
    <jpu1ik$lhj$1@inews.gazeta.pl> <4fc29492$1@news.home.net.pl>
    In-Reply-To: <4fc29492$1@news.home.net.pl>
    X-TagToolbar-Keys: D20120527231808921
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 212.85.112.42
    Message-ID: <4fc29a16$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1338153494 212.85.112.42 (27 May 2012 23:18:14 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 31
    X-Authenticated-User: b...@d...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mai
    l
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2451991
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-05-27 22:54, BQB pisze:
    > W dniu 2012-05-27 22:07, marcin pisze:
    >>> "Jak napełniali to było zimno" - zimno to było kilka miesięcy temu,
    >>> przez ten czas układ mógł się rozszczelnić. Kiedy konkretnie uzupełniali
    >>> i jak sprawdzali szczelność?
    >>
    >> rok temu klima chlodzila wlasnie tak jak teraz czyli do dupy i
    >> postanowilem ze na ten sezon "dobije czynnika" gdyz wlasnie tak wszelacy
    >> fachowcy mowili (jak P. Czaja i inni). no wiec pojechalem w marcu dobic
    >> i okazalo sie ze czynnika jest tyle ile ma byc. bylo mniej o 3 gramy
    >> wiec roznica zadna przy ukladzie w ktorym jest prawie kilogram. i to juz
    >> mi sie wydalo podejrzane no ale ze nie bylo jak sprawdzic w praktyce, a
    >> pan fahofiec powiedzial ze cisnienia i cykl dzialania jest ok, przyjalem
    >> ze bedzie chlodzic jak trzeba. no i w praktyce okazalo sie tak jak
    >> pisalem na wstepie.
    >
    > Klima manualna, więc działa zawsze jak się ją włączy, tu trzeba
    > sprawdzić kilka spraw - pierwsza, czy radiator który oddaje zimno jest
    > zimny - można w obudowę jakoś wetknąć czujkę termometru (albo może uda
    > się zaobserwować szron na nim), jak zimny, to znaczy, że powietrze nie
    > wędruje od "radiatora" do wnętrza samochodu. Jak nie jest zimny, to
    > znaczy, że układ nie działa, a nie działać może z powodu uszkodzenia
    > sprężarki klimy (choć niby ciśnienia są OK) lub układ zabrudzony olejem,
    > który dostał się tam prawdopodobnie z uszkodzonej sprężarki (bądź
    > zrąbanej sprężarki fahofca). Trzeba sprawdzić sprężarkę oraz cały układ
    > całkowicie oczyścić z oleju i ponownie nabić nowym czynnikiem.

    Skoro ta rurka zimna, to sprawdź parownik, jak zimny, to klima działa,
    tylko powietrze do środka nie leci. Rozebrać i wywalić śmieci/naprawić
    klapki regulujące przepływ powietrza. Jak parownik nie jest zimny, to
    znaczy, że olej jest w układzie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: