eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleskuter - porady - opinie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2010-04-13 19:57:01
    Temat: skuter - porady - opinie
    Od: Sysek <s...@p...onet.pl>

    Nadeszła wiekopomna chwila i czas najmłodszego posadzić na 200
    Jak tu by chodziło o klasyczne moto , nie było by problemu z wyborem,
    ale na skuterach to się ni cholery nie znam.
    Jak ktoś tym handluje, może ktoś ma na zbyciu, może coś doradzi ?
    W szranki stają
    - Aprilia SR 50 DiTech
    - Piaggio NRG
    - TBG Howk 303
    - Yamaha Slider
    - Suzuki Katana AY50

    Wszelkiego rodzaju 4T made in market odpadają
    Kurcze poradźcie coś.
    Najbardziej widzi nam się Aprilia, ciekawe rozwiązanie z wtryskiem ,
    mało pali. Tylko zastanawiam się jak z trwałością tego patentu.
    Jaki przebieg kwalifikuje to już do remontu ? 10k a może 50k ?

    --
    Sysek


  • 2. Data: 2010-04-13 20:43:15
    Temat: Re: skuter - porady - opinie
    Od: "Paweł.H." <p...@u...gmail.com>

    > Wszelkiego rodzaju 4T made in market odpadają
    > Kurcze poradźcie coś.
    > Najbardziej widzi nam się Aprilia, ciekawe rozwiązanie z wtryskiem , mało
    > pali. Tylko zastanawiam się jak z trwałością tego patentu.

    Kilka lat temu, kiedy zadomowiła się na rynku Aprilia Ditech, przeważały
    opinie, że DiTech to rozwiązanie awaryjne i z uwagi na brak przeszkolenia
    polskich mechaników i marną dostępność części, drogie w naprawie i że
    najlepiej brać bardziej uniwersalną w naprawach i tuningu wersję gaźnikową
    (do tego stopnia, ze w ogłoszeniach na Allegro, kiedy ktoś sprzedawał
    wertsję gaźnikową, było to wyraźnie wytłuszczone, natomiast w przypadku
    wersji wtryskowej nikt się tym nie chwalił, a rozpoznać mozna ją było po
    dodatkowej kontrolce poniżej deski rozdzielczej:))
    Zaznaczam, iż to opionie sprzed kilku lat, nie wiem, jak ta sytuacja wyglada
    obecnie, kiedy wiekszość nowych "markowych" (czytaj: zaawansowanych
    technologicznie) modeli opartych jest na wtrysku.





  • 3. Data: 2010-04-14 00:03:42
    Temat: Re: skuter - porady - opinie
    Od: "Bialy" <w...@o...pl.wytnij>

    Sysek napisal:

    | Nadeszła wiekopomna chwila i czas najmłodszego posadzić na 200
    | Jak tu by chodziło o klasyczne moto , nie było by problemu z wyborem,
    | ale na skuterach to się ni cholery nie znam.
    | Jak ktoś tym handluje, może ktoś ma na zbyciu, może coś doradzi ?
    | W szranki stają
    | - Aprilia SR 50 DiTech
    | - Piaggio NRG
    | - TBG Howk 303
    | - Yamaha Slider
    | - Suzuki Katana AY50
    |
    | Wszelkiego rodzaju 4T made in market odpadają
    | Kurcze poradźcie coś.
    | Najbardziej widzi nam się Aprilia, ciekawe rozwiązanie z wtryskiem ,
    | mało pali. Tylko zastanawiam się jak z trwałością tego patentu.
    | Jaki przebieg kwalifikuje to już do remontu ? 10k a może 50k ?

    DiTech to był awaryjny sukinsyn, ciężko było go naprawić, a części drogie i
    niedostępne od ręki ;) Tak było przynajmniej... jakieś 3 lata temu, o ile
    mnie pamięć nie myli ;) Jakkolwiek i obecnie nie babrałbym się z tym
    modelem. Pali niby mniej, ale jak się spieprzy, to ta różnica się o kant ...
    roztrzaśnie.
    SRkę brałbym tylko z gaźnikiem. Ponadto z tych z listy osobiście wybrałby
    NRG lub Gilerę Runner. Tym ostatnim miałem okazję sam jeździć prawie dwa
    sezony (dawno temu co prawda) i bardzo ciepło wspominam ten skuter. Mówię
    oczywiście o tym starszym modelu, choć ten nowy też jest rewelacyjny, ale
    nie miałem z nim tak długiej styczności :)
    Mój Runner (silnik ten sam co w NRG) miał 70 tys. przebiegu i jedną
    generalkę po drodze, a rozwijał jakieś 90 km/h, co jak na skuter 50ccm jest
    chyba nadal niezłym wynikiem :)

    Ehh... stare dobre czasy... :P

    --
    Bialy | GG:1092403


  • 4. Data: 2010-04-14 06:23:58
    Temat: Re: skuter - porady - opinie
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 13 Apr 2010 21:57:01 +0200, Sysek napisał(a):

    > Jak ktoś tym handluje, może ktoś ma na zbyciu, może coś doradzi ?

    Lekki OT, ale w ubiegłym roku szukałem skutera, który miał być w miarę
    długowieczny, z bezproblemowym dostępem do części (nawet za kilka lat),
    z możliwością odblokowania (chodziło o lepszy start - V max był/jest
    sprawą drugorzędną), itp. Po prostu prosty dupowozik na rożnorakie
    dojazdy po wsi. Po analizie tego co można było spotkać nowego na rynku
    wyszło mi, że Yamaha miała najlepszy stosunek ceny do jakości i
    długowieczności - zdecydowaliśmy się na wersję zwaną YogRR. Za krótko go
    mamy (jeden sezon), żebym mógł cokolwiek wyrokować - ale wszędzie gdzie
    czytałem i słyszałem o tym wynalazku, to ludzie go polecali (i
    oczywiście Aeroxa).
    Wczoraj byłem w naszej wrocławskiej yamasze - z tego co przelotnie
    zobaczyłem to nowe skutery jakby potaniały, a do tego można spokojnie
    znaleźć coś z ubiegłego roku, co będzie jeszcze tańsze ze względu na
    rocznik.
    IMO lepiej dopłacić te kilka złotych i kupić jakiegoś prostego,
    firmowego 2T na gaźniku, ze starymi sprawdzonymi rozwiązaniami, które
    ogranie każdy mechanik, niż najnowsze rozwiązania - w końcu to nie
    Fireblade, gdzie liczy się każdy KM/Kg.


    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.
    FZS 600


  • 5. Data: 2010-04-14 08:43:19
    Temat: Re: skuter - porady - opinie
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 13 Kwi, 21:57, Sysek <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Nadeszła wiekopomna chwila i czas najmłodszego posadzić na 200
    > Jak tu by chodziło o klasyczne moto , nie było by problemu z wyborem,
    > ale na skuterach to się ni cholery nie znam.

    A czy musi to byc koniecznie skuter? Nie wystarczy jakis motorower z
    biegami?
    np. Yamaha TZR 50 ;)

    WS


  • 6. Data: 2010-04-14 10:47:48
    Temat: Re: skuter - porady - opinie
    Od: Sysek <s...@p...onet.pl>

    W
    > A czy musi to byc koniecznie skuter? Nie wystarczy jakis motorower z
    > biegami?
    > np. Yamaha TZR 50 ;)
    >
    > WS
    >

    Właśnie , że nie , ma być koniecznie skuter.
    młody potrenował na sprzętach starszego syna i stwierdził , że mu to nie
    pasuje. Nie czuje się pewnie. A miarkował się do Suzuki Gama, Aprilla
    turag 50 , czy jakoś tak i ostatnio KTM Sting czyli DT w wersji SM.
    Ma być "kibelek" i koniec.

    --
    Sysek


  • 7. Data: 2010-04-14 15:41:12
    Temat: Re: skuter - porady - opinie
    Od: "Maciekq" <W...@t...pl>


    Użytkownik "Sysek" napisał w wiadomości:
    > Najbardziej widzi nam się Aprilia, ciekawe rozwiązanie z wtryskiem , mało
    > pali. Tylko zastanawiam się jak z trwałością tego patentu.
    > Jaki przebieg kwalifikuje to już do remontu ? 10k a może 50k ?

    Kupiłem Di-Techa z przebiegiem 4500 i odsprzedałem po 1,5 roku z 11000 na
    liczniku. Nie miałem żadnych problemów z wtryskiem. Odblokowany palił mi w
    mieście max 2,5l, przy mojej spokojnej jeździe wychodziło czasem nawet
    2-2,2l. Dobre hamulce, dwie tarcze, przewidywalne i skuteczne. Słyszałem
    różne historie, że to się psuje, że ten wtrysk awaryjny, ale to tylko z
    drugiej ręki. Kolega do szkoły jeździł też Di-Techem i sobie chwalił. Bardzo
    miło wspominam tego mojego pierwszego sprzęta :)

    Maciek



  • 8. Data: 2010-04-16 21:09:56
    Temat: Re: skuter - porady - opinie
    Od: Sysek <s...@p...onet.pl>

    Ma ktoś jakieś doświadczenie z
    Peugeot SPEEDFIGHT II

    --
    Sysek


  • 9. Data: 2010-04-17 15:06:07
    Temat: Re: skuter - porady - opinie
    Od: a...@h...pl

    Sysek <s...@p...onet.pl> writes:

    > Ma ktoś jakieś doświadczenie z
    > Peugeot SPEEDFIGHT II
    >

    no, dwa lata na tym przejezdziem, a co bys chcial wiedziec?

    A.

    --
    =alx | crypto 0x46399138 | GSF 400 Bandit | nie mam czasu na hedonizm

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: