  • 11. Data: 2009-01-07 22:30:54
    Temat: Re: skuteczność blackholingu TP
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 07.01.2009, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wroted:

    > Skala jest liniowa, powinna byc logarytmiczna. Dobrze byloby usrednic.
    > Ja tam widze slaba skutecznosc, a przeciez w takich sytuacjach
    > skutecznosc jest najlepsza na poczatku i nastepnie maleje.

    No cóż, mam jednak wrażenie że widzisz to, co chcesz zobaczyć. W wykresie
    Michała bez żadnych wątpliwości zobaczyłeś dowód nieskuteczności, teraz
    masz wątpliwości?

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 12. Data: 2009-01-08 00:49:27
    Od: s...@g...com

    On Jan 7, 4:16 pm, Jacek Zapala <j...@i...pl> wrote:

    > Proszę bardzo:http://217.153.129.254/spam_5617_a.png

    Wziąłbyś ten wykres na PLNOGa, gdy będzie dyskusja o blackholingu -
    myślę, że przy okazji pare ciekawych rzeczy w tym temace wykluje ;-)
    I oczywiście kryptoreklama - to już za tydzień, więc kto nie zdążył
    się zapisać to last call ;-)

    Mam nadzieję, że nie zlinczują mnie za OT, ale ciekawy punkt widzenia,
    warto go kontynuuować na szerszym forum zebranym w jednym miejscu.

    --S.

  • 13. Data: 2009-01-09 13:18:14
    Od: r...@g...com

    On 7 Sty, 16:00, Jacek Zapala <j...@i...pl> wrote:

    > Czyżby włączenie blackholingu nastąpiło 19 grudnia?
    > Jeśli tak, to spadek jest bardzo znaczący.

    15 grudnia. I zaobserwowany efekt to właśnie blackholing - z definicji
    nie działa on "natychmiast", bo odcina boty od nowych rozkazów, nie
    przeszkadzając w realizacji już otrzymanych.

    > Szkoda tylko, że TP nie zdążyła przed 11 listopada (zamknięcie McColo),
    > efekt byłby zapewne spektakularny.

    Też żałuję ;). Natomiast w naszym ruchu widać dodatkowo, że w
    przeciągu miesiąca spamnety akurat dały radę się całkiem nieźle
    odbudować (przenosząc c&c McColo do Estonii na przykład) - stąd efekt
    nie tylko redukcji spamu wychodzącego z naszej sieci, ale zejście w
    dół na wszystkich RBLach. Paru innym sieciom najwyraźniej nie idzie
    tak dobrze ;).

    Pozdrawiam,
    Rafał Jaczyński