  • 41. Data: 2020-04-18 13:00:06
    Temat: Re: skok przez rondo
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-04-14 o 10:24, J.F. pisze:

    > alkohol go zmorzyl

    Trudno wyczuć, o jaki wyraz chodzi.
    Zmoczył?
    Eee... chyba nie to.
    Ale dobrze by było, gdybyś wyjaśnił, co chciałeś napisać.

    --
    - Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 42. Data: 2020-04-18 14:11:15
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-18 o 13:00, Akarm pisze:

    > Trudno wyczuć, o jaki wyraz chodzi.
    > Zmoczył?
    > Eee... chyba nie to.
    > Ale dobrze by było, gdybyś wyjaśnił, co chciałeś napisać.

    Przeciętny czytelnik sobie poradził z interpretacją.

  • 43. Data: 2020-04-18 14:37:51
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-04-18 o 14:11, cef pisze:

    > Przeciętny czytelnik sobie poradził z interpretacją.

    Należysz do przeciętnych? :)
    Jeśli tak, to pomóż zinterpretować. Bo ja lubię wiedzieć, o czym czytam.

    --
    - Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 44. Data: 2020-04-18 17:38:46
    Od: N Tom <n...@i...dyndnxs.invalid>

    cef w

    > Przeciętny czytelnik sobie poradził z interpretacją.

    <https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/zmorzony;13022.ht
    ml>

    "Zmorzony to imiesłów bierny czasownika zmorzyć, spokrewnionego z mrzeć,
    natomiast zmożony to imiesłów bierny czasownika zmóc. Ich znaczenia są
    bliskie, a wymagania składniowe takie same,
    *w wielu kontekstach wyrazy te można wymieniać bez szkody*
    *dla poprawności zdania i bez większego wpływu na jego znaczenie.*
    W szczególności ktoś może być zmorzony snem (tzn. zmęczony, dosłownie:
    zamęczony na śmierć) i może być zmożony snem (tzn. pokonany). Nie wiem
    tylko, w którym stanie osobie takiej trudniej się obudzić.
    Mirosław Bańko, Uniwersytet Warszawski"

    I znowu sie dziadzio akarm nie popisał

    --
    'Tom N'

  • 45. Data: 2020-04-18 17:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

    > Należysz do przeciętnych? :)
    > Jeśli tak, to pomóż zinterpretować. Bo ja lubię wiedzieć, o czym
    > czytam.

    A masz jakies podejrzenia? ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 46. Data: 2020-04-18 20:34:50
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-04-18 o 17:59, Budzik pisze:

    > A masz jakies podejrzenia? ;-DDD

    Nie przypuszczam, żeby autorowi chodziło o zanudzenie na śmierć.
    Ale ciekaw jestem, jak interpretują tę wypowiedź wspomniani "przeciętni
    czytelnicy".

    --
    - Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 47. Data: 2020-05-09 17:12:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-18 o 14:37, Akarm pisze:

    > Należysz do przeciętnych? :)
    > Jeśli tak, to pomóż zinterpretować. Bo ja lubię wiedzieć, o czym czytam.

    Skoro sam się kwalifikujesz do upośledzonych,
    to podpowiem. Założyłem, że alkohol go uśpił.