  • 1. Data: 2010-03-24 10:44:45
    Temat: skoda fabia kombi... warto?
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

    Warto taka skode fabia kombi kupowac z silnikiem 1.4 benzyna, czy lepiej 1.9
    diesel? Silnik 1.4 aby mniejsze spalanie bylo, choc pewnie to za slaby
    silnik co? Rocznie przebieg ok 25tys km. Co sie najczesciej psuje w tych
    skodach?

  • 2. Data: 2010-03-24 11:03:26
    Temat: Re: skoda fabia kombi... warto?
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-03-24 10:44, mateusx6 pisze:
> [...]
    > diesel? Silnik 1.4 aby mniejsze spalanie bylo, choc pewnie to za slaby
    > silnik co? Rocznie przebieg ok 25tys km. Co sie najczesciej psuje w tych

    Jeśli toto nie musi być wybitnie szybkie to 1.4 IMO wystarczy, ale
    sprawdź sobie może na jeździe próbnej jaki Ci pasuje.
    W poprzedniej generacji problemem było skrzypiące przednie zawieszenie i
    łączniku stabilizatorów. Ja wymieniłem owe po ok. 40kkm na zamienniki,
    które wytrzymały do końca (108kkm).
    Nie sprawiał mi zawodu ten pojazd, zadowolony byłem.
    P.

  • 3. Data: 2010-03-24 11:08:47
    Od: "LM" <l...@g...pl>

    Użytkownik "mateusx6" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > silnik co? Rocznie przebieg ok 25tys km. Co sie najczesciej psuje w tych

    1.9 diesel to chyba będzie MNIEJSZE spalanie niż 1.4 benzyna ;-)

    Przy 25 tys. km rocznie chyba już warto pójść w diesla, a na pewno warto,
    jeśli spora część tego przebiegu będzie w dłuższych trasach (czyli rzadziej,
    ale dalej).
    Przy jeżdżeniu głównie po mieście raczej bym rozważał benzyniaka

    LM

  • 4. Data: 2010-03-24 11:13:50
    Od: Tomasz Kałużny <v...@o...pl>

> [...]
    > lepiej 1.9 diesel? Silnik 1.4 aby mniejsze spalanie bylo, choc
    > pewnie to za slaby silnik co? Rocznie przebieg ok 25tys km. Co sie

    U mnie w firmie były fabianki 1.4 16V (dwie wersje przed obecną)
    zagazowane. Przejeździły ok. 5 lat, przebieg 220-250 tys. i oprócz
    listwy zapłonowej wymienianej dwa razy w jednym egzemplarzu nie było
    do zrobienia nic poza eksploatacyjnymi częściami. Serwis cały czas
    ASO. Jedna została odkupiona zresztą później przez pracownika tego
    ASO. Teraz jeżdżą fabianki z silnikami 1.4 TDI. Przebieg podobny, czas
    eksploatacji też. Usterka poważna jedna - po 240 tysiącach pękł
    łańcuszek od pompy olejowej, który nie jest wogóle uwzględniany do
    wymiany, spowodował uszkodzenie wału i innych elementów a w
    konsekwencji to, że opłacało się kupić drugi silnik na Allegro. Jeżdżą
    u nas też roomstery i tu również nie ma powodów do narzekań - tzn.
    usterki jeśli się trafiają to najczęściej na skutek przypadku (pisałem
    ostatnio jak uszkodził się przewód paliwa), lub zaniedbania.
    Zawieszenie w Skodach jest bardzo trwałe, serwis przystępny cenowo,
    wykonanie dobre...

    Podsumowując - wg. mnie Skoda jest bardzo trwałym i wdzięcznym w
    eksploatacji samochodem na wiele lat.

    Pozdrawiam, Tomek.

  • 5. Data: 2010-03-24 11:15:23
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

    Użytkownik "LM" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "mateusx6" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > 1.9 diesel to chyba będzie MNIEJSZE spalanie niż 1.4 benzyna ;-)

    1.4 benzynka spalanie w miescie ok 5-6 litrow... nie zakorkowane male miasto
    50tys mieszk :)

    1.9 diesel czy to mocno klekocze w takim autku?

> [...]
    > rzadziej, ale dalej).
    > Przy jeżdżeniu głównie po mieście raczej bym rozważał benzyniaka

    glownie dojazd do pracy (trasa) 40km w jedna strone

  • 6. Data: 2010-03-24 11:29:12
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    > 1.4 benzynka spalanie w miescie ok 5-6 litrow... nie zakorkowane male miasto
    > 50tys mieszk :)
    Ile? Jestes pewnien tego co napisales i mowisz o aucie z silnikiem
    benzynowym i z buda kombi?
    > 1.9 diesel czy to mocno klekocze w takim autku?
    Klekocze tak jak w VW tylko glosniej bo slabo wyciszone :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 7. Data: 2010-03-24 12:18:14
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    mateusx6 wrote:
> [...]
    > diesel? Silnik 1.4 aby mniejsze spalanie bylo, choc pewnie to za slaby
    > silnik co? Rocznie przebieg ok 25tys km. Co sie najczesciej psuje w tych

    Żona ma Fabię 1.2 i spala toto więcej niż V40 1.9D

  • 8. Data: 2010-03-24 12:24:52
    Od: "Pedro" <d...@d...pl>

    > 1.4 benzynka spalanie w miescie ok 5-6 litrow... nie zakorkowane male
    > miasto
    > 50tys mieszk :)
    Matko Jedyna!Rysiek ty sie upiłeś?!Toż to wiocha!Weż ty jedz furmaną do
    Wrocław/Warszawa i przejedz pół miasta w szczycie.

  • 9. Data: 2010-03-24 12:28:13
    Od: "Pedro" <d...@d...pl>

    > Żona ma Fabię 1.2 i spala toto więcej niż V40 1.9D

    Żdzichu a co się dziwisz?!Dysel to nie benzyna;] Volvem też powozi twa
    kierowniczka że możesz jej kopytko porównać do kopytka w 1.2i?

  • 10. Data: 2010-03-24 12:34:37
    Od: "Pedro" <d...@d...pl>

    i jeszcze jedno

    mojej kierowniczki CC 900 91 r z wszytkimi nowymi bebechami swiece, filtry
    pali w wiekszej wsi zwanej Wrocław 10litra benzyny na 100 km miejskiego
    ruchu