  • 11. Data: 2013-04-24 21:31:20
    Temat: Re: skaner Mustek a inny soft
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 24 Apr 2013 14:50:05 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

    > Mylisz sie.

    gdzie?

    --
    jg

  • 12. Data: 2013-04-24 21:40:56
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2013-04-24 21:31, jg pisze:

    > gdzie?

    Stareńkie 'slajdy' bardzo ładnie skanował, film negatywowy także, i ma w
    sofcie odwracanie kolorów iirc.

  • 13. Data: 2013-04-24 21:48:35
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 24 Apr 2013 21:31:20 +0200, jg napisał(a):

    > gdzie?

    W rzeczy nazywaniu :-)

    klisza
    1. <<sztywna płytka, najczęściej szklana, pokryta substancją światłoczułą, na
    której otrzymuje się negatyw zdjęć fotograficznych lub zdjęcia
    rentgenologiczne>>
    2. przen. <<coś powielonego, schematycznego, stereotypowego>>

    3. poligr. <<płyta metalowa (lub z tworzyw sztucznych) z wytrawionym techniką
    fotochemiczną lub wyrytym ręcznie rysunkiem, służąca do drukowania odbitek
    tego rysunku>>

    niem. Klischee, fr. cliché, od clicher 'syczeć; wlewać roztopiony metal do
    formy'

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 14. Data: 2013-04-25 13:29:29
    Od: Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com>

    R.e.m.e.K

    > W rzeczy nazywaniu :-)

    Piekna definicja ale najwyrazniej nie nadaza za rozwojem jezyka. Brakuje tego
    najbardziej znanego, potocznego znaczenia. Wystarczy wpisac "klisza" w wyszukiwanie
    obrazow w Google. Albo jeszcze raz wpisac haslo na stronie PWN - bo jest tam jeszcze
    jedna definicja:

    klisza
    1. <<film zakładany do aparatu fotograficznego>>
    2. <<sztywna płytka pokryta substancją światłoczułą, na której otrzymuje się negatyw
    zdjęć fotograficznych lub zdjęcia rentgenograficzne>>
    3. <<płyta metalowa z wytrawionym lub wygrawerowanym rysunkiem, służąca do drukowania
    odbitek tego rysunku>>
    4. <<coś stereotypowego, powielonego, np. pojęcie, idea, sformułowanie>>

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 15. Data: 2013-04-25 14:06:28
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 25 Apr 2013 04:29:29 -0700 (PDT), Iguan_007 Iguan_007 napisał(a):

> [...]
    jedna definicja:
    > klisza
    > 1. <<film zakładany do aparatu fotograficznego>>

    Jakim rozwojem jezyka?? Myslisz, ze ta wasza "klisza" to zostala wymyslona
    rok temu? Jezyk od dawna ma odpowiednie slowo do tego celu.

    Takoz z PWN:

    "błona fotograficzna, materiał fot. światłoczuły o podłożu przezroczystym;
    przeznaczona do otrzymywania obrazów fot. negatywowych (do kopiowania na
    materiałach pozytywowych) lub pozytywowych (przeznaczonych do projekcji lub
    do oglądania w świetle przechodzącym)."

    To, ze wiekszosc ludzi jest kretynami nie moze byc potwierdzeniem, ze
    glupota jest prawda i nie daje prawa zaslaniania sie "bo tak inni
    pisza/mowia".

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 16. Data: 2013-04-25 22:33:16
    Od: Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com>

    R.e.m.e.K ,
    Negujesz moja definicje z PWN...podajac inna definicje z PWN? Czyli typowe " moja
    lepsza". Kazdy chyba wie co piszacy mial na mysli mowiac "klisza". Ale jak ktos sie
    lubi bezsensownie czepiac to bedzie wymyslal innym od kretynow chociaz i tak
    doskonale zdaje sobie sprawe, ze nie ma racji. "Klisza" jako blona fotograficzna
    wystepuje i w slowniku PWN i w potocznym rozumieniu (np. ta wyszukiwarka Google).

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 17. Data: 2013-04-25 23:46:45
    Od: a...@p...pl

    dzieki wszystkim za namiary na soft.

    o Epsonach to wiem, ze sa dobre, ale nie bede kupowal, bo male
    potrzeby no i skaner jest dostany, a darowanemu.....sie nie zaglada w
    paszcze.

    co do kalibracji, to nie kalibracji skanera, tylko i wylacznie
    ustawienie jasnosci/kontrasu przed skanowaniem aby kartki nie
    wychodzily za ciemne, za jasne itp.

    --
    ThinkXtra

  • 18. Data: 2013-04-26 03:40:32
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-04-25 23:46, a...@p...pl pisze:
> [...]
    >
    > co do kalibracji, to nie kalibracji skanera, tylko i wylacznie
    > ustawienie jasnosci/kontrasu przed skanowaniem aby kartki nie

    Ale zdajesz sobie oczywiście, że na tej grupie nie pytamy o soft, tylko
    o hardware? Mam nadzieję, że następnym razem odpowiednio wybierzesz grupę.

  • 19. Data: 2013-04-26 08:40:27
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-04-26 03:40, BQB pisze:

    > Ale zdajesz sobie oczywiście, że na tej grupie nie pytamy o soft, tylko
    > o hardware? Mam nadzieję, że następnym razem odpowiednio wybierzesz grupę.

    Teoretycznie. Tak że nie przesadzaj, bo Usenet umiera i tylko
    kilkanaście grup się jeszcze trzyma. Zapytałem na właściwej i zero
    odpowiedzi.

    --