  • 11. Data: 2010-01-24 22:53:26
    Temat: Re: [skad] male ogniwka peltiera
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J. F. wrote:

    > No wlasnie. Wiec pytanie czy inny ma gorsza dokladnosc, czy tylko inna
    > temperature pracy.

    przecież piszę: są bardziej stabilne. Mechanicznie i obciążeniowo. Nie tylko
    inna temperatura pracy.

    Waldek

  • 12. Data: 2010-01-24 22:59:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 Jan 2010 23:53:26 +0100, Waldemar Krzok wrote:

    >przecież piszę: są bardziej stabilne. Mechanicznie i obciążeniowo. Nie tylko
    >inna temperatura pracy.

    Tylko ze jak patrze na swoj zegarek to mam watpliwosci.
    Bydle potrafi miesiac chodzic i sie nie pomylic wiecej niz sekunde.

    J.

  • 13. Data: 2010-01-24 23:16:34
    Od: "kolarz" <k...@o...eu>

    > Ale jej nie podales :-)
    >
    > Na ile mozna wierzyc sygnalom TV ?
    > Rozmawiamy o ok 1ppm ..
    >
    > Odczyt kwarca z zegarka to osobny problem .. mikrofonem ?
    ==============================
    Stabilnośc jest lepsza niż 1 ppm
    kolarz Strona się nie wkleiła i zaginęła. nie mę jej odszukać bo mam
    Mozillę. a z nią jest kłopot. Ale znalazłem coś podobnego
    http://www.qsl.net/zl1bpu/MICRO/STANDARDS/locked%20r
    eference.gif

  • 14. Data: 2010-01-24 23:20:55
    Od: "kolarz" <k...@o...eu>

    > Tylko ze jak patrze na swoj zegarek to mam watpliwosci.
    > Bydle potrafi miesiac chodzic i sie nie pomylic wiecej niz sekunde.

    ===================================
    Odnalazłem stronę. Na dole sa linki do schematów.
    http://www.qsl.net/zl1bpu/MICRO/STANDARDS/Reference1
    .htm

  • 15. Data: 2010-01-25 08:19:29
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    kolarz wrote:

> [...]
    > kolarz Strona się nie wkleiła i zaginęła. nie mę jej odszukać bo mam
    > Mozillę. a z nią jest kłopot. Ale znalazłem coś podobnego

    afaik w polsce telewizja nie uzywa stabilnych czestotliwosci ramki, leca one
    'na zywo' z magnetowidow/innych zrodel i czasem ramka potrafi nawet calkiem
    zaniknac np. miedzy reklamami, przy przelaczaniu z transmisji na zywo/ze
    studia itd. co jest wykorzystywane w domowych ukladach 'wykrywaczy reklam'

  • 16. Data: 2010-01-25 10:42:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Jan 2010 09:19:29 +0100, Piotr "Curious" Slawinski wrote:
> [...]
    >studia itd. co jest wykorzystywane w domowych ukladach 'wykrywaczy reklam'

    Hm, wydaje mi sie ze juz od dawna opanowali sztuke synchronizowania
    magnetowidow. Inaczej przy kazdej zmianie zrodla teliwizory by zrywaly
    synchro.

    A teraz to w ogole technika cyfrowa i nie sprawia najmniejszych
    problemow dopasowanie.

    Tylko ze niekoniecznie musza miec stabilny wzorzec atomowy do tego,
    zwykly kwarc powinien wystarczyc, ale pewnie dali cos lepszego.

    P.S. 20ppm na 1800MHz = 36kHz. a kanal GSM ma cos 200kHz.
    Dobre te kwarce w komorkach, albo dobra korekcja ..

    J.

  • 17. Data: 2010-01-25 13:00:39
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    J. F. wrote:

> [...]
    > synchro.
    >
    > A teraz to w ogole technika cyfrowa i nie sprawia najmniejszych

    teoria teoria, a praktyka praktyka... dodatkowy genlock to dodatkowe
    opoznienie i pogorszenie jakosci, no i koszta.
    btw. widzialem juz nie raz jak tv tracil synchro przy przelaczaniu na np. tv
    wroclaw i w blokach reklamowych.

  • 18. Data: 2010-01-25 22:27:30
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-25 11:42, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > P.S. 20ppm na 1800MHz = 36kHz. a kanal GSM ma cos 200kHz.
    > Dobre te kwarce w komorkach, albo dobra korekcja ..

    W komórkach daje się kwarce pierwsze z brzegu podłej jakości. A do tego
    algorytmy synchronizujące zegar z BTSem. I wystarczy.

    Podobnie w odbiorniku GPS nie masz super duper stabilnego rezonatora, a
    tylko porządną synchronizację z kilkoma satelitami (gdzie na każdym jest
    generator rubinowy i cezowy).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 19. Data: 2010-01-25 22:51:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

    > Podobnie w odbiorniku GPS nie masz super duper stabilnego rezonatora,
    > a tylko porządną synchronizację z kilkoma satelitami (gdzie na każdym
    > jest generator rubinowy i cezowy).

    Rubinowe to co inne, tam jest wzorzec rubidowy.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2010-01-25 23:33:59
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    > Rubinowe to co inne, tam jest wzorzec rubidowy.

    Heh, rubidowy oczywiście. :)
    http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&tl=
    pl&u=http%3A%2F%2Fieeexplore.ieee.org%2Fiel3%2F1232%
    2F824%2F00020770.pdf&anno=2

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/