eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysilnik przyszlosci › Re: silnik przyszlosci
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: silnik przyszlosci
    Date: Thu, 22 Nov 2012 16:07:05 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 31
    Message-ID: <k8lf2s$ea9$1@node2.news.atman.pl>
    References: <5...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1353596828 14665 212.106.153.200 (22 Nov 2012 15:07:08
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Nov 2012 15:07:08 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <5...@g...com>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2473400
    [ ukryj nagłówki ]



    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5f0657cb-f119-49ac-80a2-00c84388f285@go
    oglegroups.com...

    > Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy
    > pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera.

    Zgadzam się. Na dzień dzisiejszy to chyba najlepsze rozwiązanie. Na co dzień
    działa jak czysty elektryk a na weekendy nie ma problemu z dłuższymi
    dystansami.

    > Jak myslicie, w ktora strone moze pojsc rozwoj takich silnikow? Warunki
    > pracy troche inne:
    > - pracuje w duzym obciazeniu, gdzie efektywnosc wyzsza
    > - pracuje we waskim zakresie obrotow

    > Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A
    > moze nawet turbina gazowa?

    IMO będzie to jakaś malutka benzyna. Diesel byłby bardziej ekonomiczny, ale
    przy tej samej mocy cięższy, więc przez większość czasu gdy auto działa jak
    czysty elektryk tylko niepotrzebnie zwiększałby masę.

    Myślę, że nawet rozsądnie byłoby zamiast np. 1,5 bez turbo montować w takim
    elektryku 1,0 z turbo. 2 cylindry wystarczą więc mamy malutki silniczek
    który mało waży i zajmuje mało miejsca.

    Pozdrawiam
    Ergie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: