-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Ergie" <e...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: silnik przyszlosci
Date: Thu, 22 Nov 2012 16:07:05 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 31
Message-ID: <k8lf2s$ea9$1@node2.news.atman.pl>
References: <5...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1353596828 14665 212.106.153.200 (22 Nov 2012 15:07:08
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Nov 2012 15:07:08 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <5...@g...com>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2473400
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5f0657cb-f119-49ac-80a2-00c84388f285@go
oglegroups.com...
> Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy
> pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera.
Zgadzam się. Na dzień dzisiejszy to chyba najlepsze rozwiązanie. Na co dzień
działa jak czysty elektryk a na weekendy nie ma problemu z dłuższymi
dystansami.
> Jak myslicie, w ktora strone moze pojsc rozwoj takich silnikow? Warunki
> pracy troche inne:
> - pracuje w duzym obciazeniu, gdzie efektywnosc wyzsza
> - pracuje we waskim zakresie obrotow
> Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A
> moze nawet turbina gazowa?
IMO będzie to jakaś malutka benzyna. Diesel byłby bardziej ekonomiczny, ale
przy tej samej mocy cięższy, więc przez większość czasu gdy auto działa jak
czysty elektryk tylko niepotrzebnie zwiększałby masę.
Myślę, że nawet rozsądnie byłoby zamiast np. 1,5 bez turbo montować w takim
elektryku 1,0 z turbo. 2 cylindry wystarczą więc mamy malutki silniczek
który mało waży i zajmuje mało miejsca.
Pozdrawiam
Ergie
Następne wpisy z tego wątku
- 22.11.12 16:25 Marcin N
- 22.11.12 16:53 g...@g...com
- 22.11.12 17:00 Jakub Witkowski
- 22.11.12 17:00 g...@g...com
- 22.11.12 17:07 Cavallino
- 22.11.12 17:08 Jakub Witkowski
- 22.11.12 17:21 tÎż
- 22.11.12 17:57 Hants
- 22.11.12 18:49 Cavallino
- 22.11.12 19:26 Iksiński
- 22.11.12 20:12 newsman
- 22.11.12 20:44 Marcin N
- 22.11.12 21:32 RoMan Mandziejewicz
- 22.11.12 21:35 RoMan Mandziejewicz
- 22.11.12 21:43 Maciek
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=