-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Ergie" <e...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: silnik przyszlosci
Date: Thu, 22 Nov 2012 16:07:05 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 31
Message-ID: <k8lf2s$ea9$1@node2.news.atman.pl>
References: <5...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1353596828 14665 212.106.153.200 (22 Nov 2012 15:07:08
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Nov 2012 15:07:08 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <5...@g...com>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2473400
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5f0657cb-f119-49ac-80a2-00c84388f285@go
oglegroups.com...
> Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy
> pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera.
Zgadzam się. Na dzień dzisiejszy to chyba najlepsze rozwiązanie. Na co dzień
działa jak czysty elektryk a na weekendy nie ma problemu z dłuższymi
dystansami.
> Jak myslicie, w ktora strone moze pojsc rozwoj takich silnikow? Warunki
> pracy troche inne:
> - pracuje w duzym obciazeniu, gdzie efektywnosc wyzsza
> - pracuje we waskim zakresie obrotow
> Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A
> moze nawet turbina gazowa?
IMO będzie to jakaś malutka benzyna. Diesel byłby bardziej ekonomiczny, ale
przy tej samej mocy cięższy, więc przez większość czasu gdy auto działa jak
czysty elektryk tylko niepotrzebnie zwiększałby masę.
Myślę, że nawet rozsądnie byłoby zamiast np. 1,5 bez turbo montować w takim
elektryku 1,0 z turbo. 2 cylindry wystarczą więc mamy malutki silniczek
który mało waży i zajmuje mało miejsca.
Pozdrawiam
Ergie
Następne wpisy z tego wątku
- 22.11.12 16:25 Marcin N
- 22.11.12 16:53 g...@g...com
- 22.11.12 17:00 Jakub Witkowski
- 22.11.12 17:00 g...@g...com
- 22.11.12 17:07 Cavallino
- 22.11.12 17:08 Jakub Witkowski
- 22.11.12 17:21 tÎż
- 22.11.12 17:57 Hants
- 22.11.12 18:49 Cavallino
- 22.11.12 19:26 Iksiński
- 22.11.12 20:12 newsman
- 22.11.12 20:44 Marcin N
- 22.11.12 21:32 RoMan Mandziejewicz
- 22.11.12 21:35 RoMan Mandziejewicz
- 22.11.12 21:43 Maciek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-08 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-11-08 zbrojone wężyki hamulcowe
- 2024-11-07 Pytanie o transformator do dzwonka
- 2024-11-07 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=