  • Data: 2011-05-06 18:19:21
    Temat: Re: silnik 2 fazowy, zmiana kierunku obrotów
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 May 2011 12:13:54 +0200, J.F. wrote:
    >Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w
    >
    >Glupia sprawa - ale ale po pierwszym rozrysowaniu wychodzi mi na to
    >ze silnik powinien sie krecic odwrotnie i zwolnic o polowe.
    >Moze jakby rozrysowac dokladniej to by co innego wyszlo

    No dobra - bedzie autopoprawka :-)

    Jak rozpatrywac tylko maksima w kazdej z faz, to sie dochodzi do
    takich glupich wnioskow jak wyzej. A przeciez zawsze trzeba dodawac
    pole od trzech faz.

    I zamiast rysowac mozna pomyslec ze to jest suma wektora krecacego sie
    w kolko (od trzech normalnych cewek) i wektora sinusoidalne zmiennego
    o jednym kierunku, pochodzacego od dodatkowej cewki w jednej faz -
    dwukrotnie mocniejszej, zeby nie tylko skompensowac te "normalna"
    cewke ale jeszcze ja "przekrecic" w przeciwna strone".

    Wynikowo wyjdzie pole wirujace elipsoidalnie, w przeciwna strone.
    Silnik bedzie chyba slabszy.

    J.