eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasilniczek od wyciearaczek - zmiana kierunku obrotówRe: silniczek od wyciearaczek - zmiana kierunku obrotów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate1.onet.pl!niusy
    .onet.pl
    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: silniczek od wyciearaczek - zmiana kierunku obrotów
    Date: Sun, 22 Nov 2009 16:23:27 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 33
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    References: <he5nu2$jtq$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1258903408 31386 213.180.130.17 (22 Nov 2009 15:23:28 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 22 Nov 2009 15:23:28 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.54
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.5) Gecko/20091102
    Firefox/3.5.5
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:576268
    [ ukryj nagłówki ]

    > Czy prosty silniczek od wycieraczek  od poloneza przednich wycieraczek
    > można tak podpiąć do zasilania przez wyłącznik aby zmieniać mu kierunek
    > obrotów, czy zmiana biegunowości zasilania spowoduje
    > zmianę kierunku obrotów czy go spali poprostu ?
    >
    > Z gory dziękuje za odpowiedzi
    >
    >
    Bez problemu możesz to zrobić. Minus jest na masie a plusy od rożnych prędkości
    obrotowych na kabelkach. Najlepiej go rozebrać, raptem dwa wkręty. Na płytce ze
    szczotkami zobaczysz trzy szczotki. Jedna połączona z masą a od dwóch wychodzą
    kabelki. Wyciągasz szczotkę co jest z boku. I tak z niej nie będziesz korzystał.
    Zostawiasz tylko te co są naprzeciwko. Odcinasz kabelek od szczotkotrzymacza
    przynitowany do obudowy. Lutujesz go do szczotkotrzymacza i lutujesz do niego
    kabelek który wyprowadzisz na zewnątrz. Skręcasz w odwrotnej kolejności jak
    rozkręcałeś. Uważaj żeby nie pogubić takich małych elementów nie pozwalających
    na luz osiowy wirnika w łożyskach. Po wyjęciu i powtórnym zmontowaniu na pewno
    silnik będzie kiepsko pracował przez kilka minut. Będzie pobierał duży prąd.
    Zawsze tak miałem, a rozkręciłem takich silniczków sporo. Jak popracuje to sam
    wraca do właściwych parametrów. W osi silniczka na przekładni jest zalany klejem
    wkręt do regulacji luzu osiowego. To bardzo mocne i trwałe silniczki. Bez
    problemu chodzą przy 18 woltach i 10 amperach. Tam chodzą. One wtedy pokazują na
    co je stać. Nie boją się zmiany obrotów pod obciążeniem. Jak by się za bardzo
    grzał przy zbyt ciężkiej pracy to sprawę załatwia wentylatorek od zasilacza
    komputerowego. Szkoda ze Polonez jest już na wykończeniu i trudno kupić taki
    silniczek na złomie. A i przy okazji cena wzrosła. Kiedyś jak kupiłem 5 po 10 zł
    za sztukę do dostałem drugie 5 w prezencie. Jak już się chcesz bawić takimi
    silniczkami to od razu zasuwaj do sklepu żeby zapasowe koło zębate do przekładni
    kupić. Typowe uszkodzenie koła nie polega na wytarciu uzębienia a na pęknięciu
    ze starości.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: