    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: sesje php
    Date: Sat, 6 Aug 2011 21:50:26 +0200

    Dnia Sat, 6 Aug 2011 16:39:11 +0200, identifikator: 20110701 napisał(a):

    > pytanie testowe, jeśli php generuje stronę, to musi też wygenerowac nagłówki
    > http?

    Tak. Mało tego - każdy element strony (obrazek, animacja SWF, plik PDF jaki
    pobierasz itd) również mają swoje nagłówki - zazwyczaj kilka lub więcej. To
    dzięki nim przeglądarka "wie" czy cache'ować dany obrazek i jak długo, wie
    o cookies itd. Nikt tu na grupie raczej nie będzie robił Ci wykładów jak
    działa internet, protokoły. To dość obszerna wiedza. Poczytaj sobie na W3C
    zalecenia choć szczerze mówiąc to trudna lektura. W3C jest dobre jeśli
    wiesz czego szukasz a nie jako podręcznik. Z pewnością gdzieś dostaniesz
    jakąś książkę na ten temat. Jednakże dopiero własne eksperymentowanie,
    śledzenie wymiany nagłówków da Ci pełen obraz tego co się dzieje. Osobiście
    zdarzało mi się tydzień albo i dwa siedzieć i zastanawiać się dlaczego
    jedna przeglądarka cach'euje poprawnie informacje a inna nie choć wszystko
    robię zgodnie z normami RFC. Okazuje się, że przeglądarki różnie potrafią
    reagować na kombinację nagłówków. To z koliei wiedza praktyczna, o którą
    trudno w podręcznikach.