    Date: Fri, 05 Aug 2011 18:46:14 +0200
    From: Andrzej Budzanowski <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: sesje php

    > dzięki, właśnie tego potrzebowałem, tylko bardziej szczegółowo, dlatego
    > pozwolę sobie na kolejne pytania...

    Pozwolę sobie zacytować *Wojtka Gapińskiego*:
    A nie wystarczy Ci wiedza, jak i kiedy to stosować?
    Korzystasz z telefonu komórkowego? Wiesz, jak działa? Znasz sposób
    propagacji fal? Jak działają stacje bazowe GSM/UMTS? Że nie wspomnę o
    półprzewodnikach (w końcu pełno ich w każdym telefonie).
    A wiesz, jak działają (na jakiej zasadzie, a nie co robią) chociażby
    routery sieciowe? A z Internetu przecież korzystasz.

    > nie do końca wiem jak działają ciasteczka, ale domyślam się, że
    > przeglądarka
    > wysyłając żądanie strony generowanej przez php dodaje do nagłówków jakieś
    > dane związane z ciasteczkami... w jaki sposób przeglądarka wie które
    > ciasteczko wysłać przy żądaniu wyświetlenia strony?
    <http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczka>
    lub:
    <http://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie>
    a nawet lepiej:
    <http://tools.ietf.org/html/rfc6265>

    > o ile żądania zapisu, odczytu ciasteczka jestem w stanie jakoś pojąć, o
    > tyle zupełnie nie rozumiem co i kiedy dodaje SID do URLa? a tego
    > chciałbym u siebie użyć.
    PHP zapisuje SID-a do url jeśli ciasteczka są wyłączone, ale jak php to
    stwierdza, nie jestem w stanie powiedzieć.

    Co do tego jak PHP dodaje do url tego SID-a, można domyśleć się po
    tekście z manuala:
    <http://php.net/session_start>
    When session.use_trans_sid is enabled, the session_start() function will
    register an internal output handler for URL rewriting.

    Co oznacza tyle, że PHP parsuje kod html który "wypluł" skrypt w
    poszukiwaniu <a href="..."> i do tego dodaje informacje o SID.

    --
    http://psychobsoftware.cba.pl/ - strona niby domowa
    http://psychobpl.wordpress.com/ - strona niby blogowa

    Jeśli potrzebujesz się ze mną skontaktować - w co wątpię - to usuń z
    adresu podkreślenie przed małpą.