-
1. Data: 2010-12-08 10:03:26
Temat: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
pytanie... jak sprawdzic co powoduje taką sobie skuteczność hamulców pompa
czy serwo?
samochod 14 lat, kiedys nacisniecie lekko hamulca powodowalo całowanie
kierownicy w przypadku braku pasów i dym z opon. Teraz na suchym asfalcie
zeby doprowadzic do zablokowania kół trzeba depnąć bardzo bardzo mocno.
zastanawiam sie czy nie wymienic pompy lub serwa ale jak sprawdzic ktore
jest winne?
pacjent punto 1 1.2l bez abs
--
-
pozdrawiający
----->>sirapacz<<------
-
2. Data: 2010-12-08 10:10:43
Temat: Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
wiadomości news:idnhku$h3m$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> pytanie... jak sprawdzic co powoduje taką sobie skuteczność hamulców pompa
> czy serwo?
> samochod 14 lat, kiedys nacisniecie lekko hamulca powodowalo całowanie
> kierownicy w przypadku braku pasów i dym z opon. Teraz na suchym asfalcie
> zeby doprowadzic do zablokowania kół trzeba depnąć bardzo bardzo mocno.
>
> zastanawiam sie czy nie wymienic pompy lub serwa ale jak sprawdzic ktore
> jest winne?
> pacjent punto 1 1.2l bez abs
zacznij od sprawdzenia szczelności ukłądu serva (i zaworka zwrotnego)
pytanie dodatkowe - czy kilkukrotne wcisniecie hamulca raz za razem powoduje
wzrot obrotów silnika?
Czy kiedykolwiek wymieniałeś płyn hamulcowy?
Czy klocki/tarcze są w należytym stanie?
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
3. Data: 2010-12-08 10:28:53
Temat: Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
> zacznij od sprawdzenia szczelności ukłądu serva (i zaworka zwrotnego)
> pytanie dodatkowe - czy kilkukrotne wcisniecie hamulca raz za razem
> powoduje wzrot obrotów silnika?
nie powoduje a przynajmniej nie zauwazylem tego
> Czy kiedykolwiek wymieniałeś płyn hamulcowy?
sam czy ogólnie czy był wymieniany?
sam nie wymieniałem, odpowietrzałem jedynie(ale to w innym samochodzie).
ten miał wymiane płynu ostatni raz ze 3 lata temu, moze 4
> Czy klocki/tarcze są w należytym stanie?
klocki i tarcze tak.
tył jest do wymiany co bede robil za jakis miesiac (bebny, jeden lapie drugi
ledwo ledwo)
natomiast nawet jak tyl byl do bani(lat temu iles) to objawialo sie to tym
ze przednie kola natychmiast wrecz sie blokowaly przy probuie hamowania.
-
4. Data: 2010-12-08 11:29:20
Temat: Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
Od: "Agent" <w...@o...ue>
>
> klocki i tarcze tak.
> tył jest do wymiany co bede robil za jakis miesiac (bebny, jeden lapie
> drugi ledwo ledwo)
> natomiast nawet jak tyl byl do bani(lat temu iles) to objawialo sie to tym
> ze przednie kola natychmiast wrecz sie blokowaly przy probuie hamowania.
To moze być przyczyną. Mialem tak w Fabii - wymieniłem komplet tarcze +
klocki na przodzie i poprawy nie było znacznej. No to się dobrałem do tyłu.
I tam masakra bo tłoczek puścil i wszystko zalał. Po naprawie tylnych
hamulców skutecznośc hamowania się mocno poprawiła, i mam wrazenie ze nie
tylko dlatego ze tył hamuje ale przód tez jakby lepiej.
-
5. Data: 2010-12-08 11:31:51
Temat: Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
no ok ale nawet bez w pełni sprawnego tyłu nie mogę łatwo zablokować
przednich kół a wcześniej bez specjalnej siły pięknie się hamowało.
tyl zrobie tak czy siak ale jak jeszcze był sprawny to tez tak było. problem
utrzymuje się już długi czas.z 5 lat
ale juz mnie to zaczyna jeżyć
-
6. Data: 2010-12-08 11:45:52
Temat: Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
Od: Kazimierz Uromski <u...@g...zx.comzamiastzx>
On 08.12.2010 10:10, Kuba (aka cita) wrote:
>
> Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>
> napisał w wiadomości news:idnhku$h3m$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>> pytanie... jak sprawdzic co powoduje taką sobie skuteczność hamulców
>> pompa czy serwo?
>> samochod 14 lat, kiedys nacisniecie lekko hamulca powodowalo całowanie
>> kierownicy w przypadku braku pasów i dym z opon. Teraz na suchym
>> asfalcie zeby doprowadzic do zablokowania kół trzeba depnąć bardzo
>> bardzo mocno.
>>
>> zastanawiam sie czy nie wymienic pompy lub serwa ale jak sprawdzic
>> ktore jest winne?
>> pacjent punto 1 1.2l bez abs
>
> zacznij od sprawdzenia szczelności ukłądu serva (i zaworka zwrotnego)
> pytanie dodatkowe - czy kilkukrotne wcisniecie hamulca raz za razem
> powoduje wzrot obrotów silnika?
Ooo, wyskakuje mój problem!
Czego to objaw?
Zmieniałem serwo i płyn hamulcowy (wraz z odpowietrzaniem i czyszczeniem
w serwisie), a wzrost obrotów występuje cały czas - przypisywałem to
polonezowatości poloneza.
Hamulec działa lekko i normalnie przy lekkim hamowaniu, wymaga już dużo
większej siły przy mocniejszym hamowaniu.
-
7. Data: 2010-12-08 11:59:47
Temat: Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Kazimierz Uromski"
<u...@g...zx.comzamiastzx> napisał w wiadomości
news:idnnk3$lo7$1@inews.gazeta.pl...
>
> Ooo, wyskakuje mój problem!
> Czego to objaw?
> Zmieniałem serwo i płyn hamulcowy (wraz z odpowietrzaniem i czyszczeniem w
> serwisie), a wzrost obrotów występuje cały czas - przypisywałem to
> polonezowatości poloneza.
wzrost obrotów to objaw uszkodzonego serwa (zaworka zwrotnego, wężyka ..
generalnie nieszczelność). Jest nieszczelne i wciskanie hamulca powoduje
spadek cisnienia w dolocie silnika i wzrost oborotów.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
8. Data: 2010-12-08 13:59:11
Temat: Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2010-12-08 10:03, Michał Gut pisze:
> pytanie... jak sprawdzic co powoduje taką sobie skuteczność hamulców
> pompa czy serwo?
> samochod 14 lat, kiedys nacisniecie lekko hamulca powodowalo całowanie
> kierownicy w przypadku braku pasów i dym z opon. Teraz na suchym
> asfalcie zeby doprowadzic do zablokowania kół trzeba depnąć bardzo
> bardzo mocno.
>
> zastanawiam sie czy nie wymienic pompy lub serwa ale jak sprawdzic ktore
> jest winne?
> pacjent punto 1 1.2l bez abs
Odlacz serwo, zatkaj weza co idzie do kolektora i zobacz czy cos sie
zmienia.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
9. Data: 2010-12-08 14:16:55
Temat: Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 8 Dec 2010 10:03:26 +0100, Michał Gut wrote:
>pytanie... jak sprawdzic co powoduje taką sobie skuteczność hamulców pompa
>czy serwo?
>samochod 14 lat, kiedys nacisniecie lekko hamulca powodowalo całowanie
>kierownicy w przypadku braku pasów i dym z opon. Teraz na suchym asfalcie
>zeby doprowadzic do zablokowania kół trzeba depnąć bardzo bardzo mocno.
>zastanawiam sie czy nie wymienic pompy lub serwa ale jak sprawdzic ktore
>jest winne?
rzecz pierwsza - wylaczyc silnik wcisnac pare razy pedal. Dowiesz sie
czy serwo wspomaga.
rzecz druga - jesli nie jestes mala drobna kobietka, to i bez
wspomagania powinienes zablokowac kola. trzeba sie zaprzec, ale sie
da.
Na moj gust - czas obejrzec hamulce. Pompa pada ostatnia.
J.
-
10. Data: 2010-12-08 15:04:15
Temat: Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
> Na moj gust - czas obejrzec hamulce. Pompa pada ostatnia.
a jaka jest zywotnosc takowej - 10 lat? 20?
wiem ze to pytanie z serii "jak wysokie jest drzewo" ale moze jakis rzad
wielkosci podasz.
jak uruchamiam silnik z twardym pedałem to po uruchomieniu lekko mieknie i
wchodzi nieco glebiej.
jak sie wysile to zablokuje kola ale chodzi o to ze kiedys do zablokowania
wystarczylo lekkie nacisniecie od niechcenia pedalu hamulca.