    From: kilokitu <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: separator napięcia
    Date: Wed, 8 Jun 2011 22:26:39 -0700 (PDT)

    On 8 Cze, 23:55, " Wmak" <w...@g...pl> wrote:
> [...]

    Ja bym zastosował transformatory separujące. Zupełnie dobrze powinny
    tutaj spisywać się transformatory wyjściowe ze starego radia
    tranzystorowego słynne Td-48. Można też samemu nawinąć na rdzeniu
    ferrytowym np M25 o dużym Al.
    Uwzględniając to, że wyjście radia ma duży zapas mocy w stosunku do
    wejścia wzmacniacza można transformator nawinąć z dużą przekładnią
    albo wstępnie sygnał podzielić na rezystorach.
    Można też spróbować zrobić zwykły dzielnik oporowy. Do wyjścia radia
    dołącz 10k, do drugiego końca tego 10k dołącz 1k a jego drugi koniec
    podłącz do masy wzmacniacza. Wejście wzmacniacza połącz do środka
    rezystorów. Powinno zadziałać. Oczywiście to trzeba zrobić dla każdego
    kanału. Zalecałbym również aby zasilanie wzmacniacza podłączyć do jego
    kondensatora filtrującego w zasilaczu aby pominąć prostownik (musisz
    uważać aby nie pomylić + z -). Napisałeś, że zasilanie podłączyłeś
    zamiast transformatora czyli prostownik pozostał co powoduje
    "przesunięcie" masy wzmacniacza na + 0,7 V względem masy radia. Mogą
    przez to powstawać dodatkowe niekorzystne efekty bo przez te diody
    płynie prąd o zmiennej wartości zgodnie z grającą muzyką.