  • 31. Data: 2010-03-12 22:16:21
    Temat: Re: samostart komputera
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Budyń <b...@g...pl> wrote:
    > nie bardzo wiem czy to odpowiednia grupa ale kazdy tu komputer ma
    > wiec moze cos pomożecie
    >
    > Mam problem z samowłączającym sie w nocy komputerem. Praktycznie
    > noc
    > w noc komp sie włącza pomiedzy 00.00 a 2.00 i do rana sobie
    > radośnie
    > pracuje.

    A ja tam mimo podanej okresowości zjawiska stawiam na czysto
    hardware'ową usterkę, konkretnie na uszkodzony przycisk "Power",
    który startuje komputer samoczynnie. A czemu zawsze w nocy? Ano
    temu, że w dzień komputer i tak jest włączony.

    J. (który kiedyś już niemal do wymiany płyty głównej doszedł z
    powodu: "komputer martwy, nic nie startuje, nic nie działa, nawet
    beeper biosa się nie odzywa", ale na szczęście całkowitym
    przypadkiem zwarty przycisk "reset" odkrył)

  • 32. Data: 2010-03-14 11:06:28
    Temat: Re: samostart komputera - meldunki z trasy :)
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    reset pamięci nie pomógł - komp rano był żyw, ale nie wiem od której, bo
    rodzina go wyłączyła. Teraz na noc odłącze wszystkie kable ( z wyjatkiem
    zasilającego). Walka z żywiołem trwa! :-)))

    b.

  • 33. Data: 2010-03-14 11:23:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Mar 2010 12:06:28 +0100, Budyń wrote:
    >reset pamięci nie pomógł - komp rano był żyw, ale nie wiem od której, bo
    >rodzina go wyłączyła.

    W rejestrze zdarzen znajdziesz informacje.

    >Teraz na noc odłącze wszystkie kable ( z wyjatkiem
    >zasilającego). Walka z żywiołem trwa! :-)))

    Najszybsze jest przeszukiwanie binarne :-)

    J.

  • 34. Data: 2010-03-14 18:33:26
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > komp sie włącza pomiedzy 00.00 a 2.00 i do rana sobie radośnie pracuje.

    A ja i tak wyłączam komputer na noc (i na dzień jak nie korzystam)
    pstryczkiem na listwie zasilającej, bo jak przyjdzie jekieś przepięcie, to
    mi
    zabije zasilacz. Zmniejszając czas włączenia zmniejszam ryzyko awarii.
    Znajomemu tak zabiło skaner i aparat foto, bo zostawił wpięty w USB.
    A jak będzie WYŁĄCZONY z prądu to na pewno żadne wirusy go nie włączą... ;))

    Feromon

  • 35. Data: 2010-03-14 20:27:46
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A jak będzie WYŁĄCZONY z prądu to na pewno żadne wirusy go nie włączą...
    > ;))

    Ja tu juz duchami byłem straszony, wirusy przy tym to pikuś :-)

    b.

  • 36. Data: 2010-03-15 15:15:47
    Od: c...@o...pl

    Wyjmij baterię z płyty głównej - jak pomoże to zajrzyj w
    USTAWIENIA W BIOSIE:
    Date (of Month) Alarm
    - określa dzień miesiąca, w którym komputer (o godzinie określonej w opcji
    Time - p. niżej) się włączy. Wartość 0 oznacza, że komputer będzie uruchamiany
    każdego dnia, natomiast wybranie wartości 31 dla miesiąca o 30 dniach (lub
    mniej jak w lutym) spowoduje, że komputer włączy się dopiero w najbliższym 31.
    dniu miesiąca (przykładowo ustawienie wartości 31 we wrześniu spowoduje, że
    komputer włączy się dopiero 31 października).
    Time (hh:mm:ss) Alarm
    - ustawia dokładny czas włączenia komputera.

  • 37. Data: 2010-03-15 15:25:48
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wyjmij baterię z płyty głównej - jak pomoże to zajrzyj w

    zrobiłem to przy resecie, nie pomogło

    > USTAWIENIA W BIOSIE:

    jak juz pisałem wszystkie ustawienia dotyczące startu sa disabled.

    Dzis komp nie wystartował a na noc wyciągnąłem odbiornik zdalnej
    myszki/klawiatury. Moze to to.

    b.

  • 38. Data: 2010-03-15 15:28:47
    Od: c...@o...pl

    Wyciągnij baterię na kilka dni, jak pomoże to wina BIOSU a nie innych urządzeń!

  • 39. Data: 2010-03-15 15:38:42
    Od: c...@o...pl

    Primary/Secondary IDE 0/1
    - włączenie tej funkcji spowoduje wybudzenie komputera ze stanu uśpienia w
    razie jakiejkolwiek aktywności dysku/urządzenia podłączonego do kontrolera na
    płycie głównej.
    FDD, COM, LPT Port
    - opcja analogiczna do powyższej; włączenie powoduje, że jakakolwiek aktywność
    na portach COM czy LPT, czy w stacji dyskietek wybudzi komputer ze stanu
    uśpienia.
    PCI PIRQ[A-D]#
    - jw. dotyczy sytuacji wywołania przerwania przez jakiekolwiek urządzenie
    korzystające z magistrali PCI.

    Może ktoś lunatykuje u Ciebie w nocy albo idziesz się wysikać i trącisz myszkę
    przy w/w ustawiemniach i to będzie to - trafiłeś może!

  • 40. Data: 2010-03-15 17:09:48
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > PCI PIRQ[A-D]#
    > - jw. dotyczy sytuacji wywołania przerwania przez jakiekolwiek urządzenie

    ooo takiego szukałam, to w biosie bedzie?

    > Może ktoś lunatykuje u Ciebie w nocy albo idziesz się wysikać i trącisz
    > myszkę
    > przy w/w ustawiemniach i to będzie to - trafiłeś może!

    w klawiature mozna walic, mysz ruszać - nie włącza sie. Ale może odbiornik
    odbiera jakies promierniowanie kosmiczne albo pilota sąsiada i generuje
    sygnał startu.

    b.