  • 1. Data: 2010-10-26 14:03:16
    Temat: samochody - które lepsze do naprawy?
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    Witam,
    ostatnio usłyszałem od kolegi, który szuka samochodu, że są samochody
    "lepsze" i "gorsze" Wdo naprawy (informacja od jego mechanika). Słowo
    lepsze oznacza, że jak coś się zepsuje to wystarczy wymienić daną
    część a nie jakiś cały moduł, np. jak w kole zepsuje się łożysko, to
    wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika, dobra do
    naprawy jest np. honda civic, a zła już np. toyota corolla (oczywiście
    toyota jest dobrym samochodem i trwałym, nie chce o tym dyskutować).
    Sam niedługo będę wymieniał samochód i jestem ciekawy jak to w
    rzeczywistości wygląda w praktyce, ile w tym prawdy. Dlatego bardzo
    zachęcam do wzięcia udziału w dyskusji. Z góry dziękuje za odpowiedzi
    i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-10-26 14:10:54
    Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ...jak to w
    > rzeczywistości wygląda w praktyce,

    Stosunkowo dobrym do naprawy jest np. 126p, trabant... ;-).
    Malucha naprawiałem nejeden raz na parkingu, wymiana np.
    resora czy linek to pryszcz. Raz naprawiałem skrzynię biegów
    (choinka) przy świetle... lampki przeciwmgielnej tylnej ;-).
    I spoko..

  • 3. Data: 2010-10-26 14:38:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <c...@w...pl> napisał w
> [...]
    >część a nie jakiś cały moduł, np. jak w kole zepsuje się łożysko,
    >wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika,

    Hm, wydaje mi sie ze Honda tez ma lozyska zintegrowane z cala
    reszta :-)

    >Sam niedługo będę wymieniał samochód i jestem ciekawy jak to w
    >rzeczywistości wygląda w praktyce, ile w tym prawdy.

    Troche jest, ale tak umiarkowanie.
    Z rzeczy zuzywajacych sie czesto - klocki, tarcze, paski,
    zawieszenie, sprzeglo - jak widac tu pojedynczo, a roznice w cenach
    i ilosciach wahaczy i przegubow moga byc spore. Naklad pracy tez
    moze byc rozny i skompenowac wplyw czesci .. albo go podwoic :-)

    A na modularyzacje jestes czesto skazany. Padla dioda w
    alternatorze - trzeba wymieniac caly. Padl jeden bieg dmuchawy -
    wizyta na szrocie. Luzy na maglownicy, skrzynia biegow - znow
    szrot, bo nawet nie chcesz wiedziec ile to kosztuje. Coraz mniej
    podzespolow jest przewidzianych do naprawy, w efekcie czesci
    zamiennych ogolnie brak , a podzespoly drogie. Lepiej zeby sie nie
    popsulo, a jak sie popsuje to zeby model byl popularny na
    szrotowiskach. :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-10-26 14:45:42
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika, dobra do
    > naprawy jest np. honda civic, a zła już np. toyota corolla

    Ciężko potwierdzić lub zaprzeczyć nie wiedząc o jakiej generacji mowa.

    Proste do naprawy: Polonez Caro, Opel Kadett, Opel Astra I, Cinquecento
    (przynajmniej tak twierdzi mój mechanik).

    Pośrednie: Peugeot Partner.

    Trudne do naprawy: Peugeot 106, 206, 306.

    Z takich ogólnych rzeczy uproblematyczniających (fajne słowo?) naprawy:
    - zawieszenie oparte na belce skrętnej
    - układ zmiennych faz rozrządu (wariator? elektrozawór?), klasyczny
    przykład: Fiat Barchetta

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 5. Data: 2010-10-26 14:50:56
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    On 26 Paź, 14:45, "=Marcos="
    <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> wrote:

    > Ciężko potwierdzić lub zaprzeczyć nie wiedząc o jakiej generacji mowa.

    Chodzi o samochody w wieku ok. 10 lat, czyli honda civic IV, nissan
    almera (to już w zasadzie obie generacje) toyota corolla E11
    (1997-2001), golf IV, itp.
    Poza tym zastanawiam się czy "trudność" może dotyczyć jakieś całej
    marki.

  • 6. Data: 2010-10-26 14:54:54
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 26 Oct 2010 14:45:42 +0200, "=Marcos="
    <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> wrote:

    >Z takich ogólnych rzeczy uproblematyczniających (fajne słowo?) naprawy:
    >- zawieszenie oparte na belce skrętnej

    nie potwierdzam: 12 lat miałem 306, przez ten czas wymienione łożyska
    po jednej stronie belki, koszt chyba za 300 zł.
    A taka np. wymiana amortyzatorów (ze 3 czy 4 razy w tym czasie) - to
    pryszcz przy belce skrętnej.

    Za to niemiło wspominam tylne hamulce bębnowe - zdarzyło im się
    "zakleszczyć", regulator luzów trudny do ustawienia, parę tłoczków
    puściło.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2010-10-26 17:21:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>
    > Proste do naprawy: Polonez Caro, Opel Kadett, Opel Astra I,
    > Cinquecento (przynajmniej tak twierdzi mój mechanik).

    Pasek w Oplach sie ch* wymienia. Podobnie chyba jak we wszystkich
    silnikach poprzecznych.

    J.

  • 8. Data: 2010-10-26 17:30:34
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-10-26 14:38, J.F. pisze:

    > A na modularyzacje jestes czesto skazany. Padla dioda w alternatorze -
    > trzeba wymieniac caly. Padl jeden bieg dmuchawy - wizyta na szrocie.

    W Golfie 3 przestała pracować dmuchawa nawiewu, wszyscy proponowali
    żebym jechał po drugą na szrot - DC, Strażacka koszt około 200zł.

    Wyjąłem rozebrałem, okazało się że brak szczotek, dobrałem w sklepie
    motocyklowym od prądnicy od Jawy (szczotki za 8zł) i tak już ze 2 lata
    pracuje :)

    Pozdrawiam !!

  • 9. Data: 2010-10-26 17:32:06
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-10-26 17:21, J.F. pisze:

    > Pasek w Oplach sie ch* wymienia. Podobnie chyba jak we wszystkich
    > silnikach poprzecznych.
    >
    > J.

    Widać nie wymieniałeś w Audi gdzie w niektórych trzeba wyjąć chłodnicę ;P

    Pozdrawiam !!

  • 10. Data: 2010-10-26 18:26:36
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Czarek Daniluk" <c...@n...com> wrote in message

    > Widać nie wymieniałeś w Audi gdzie w niektórych trzeba wyjąć chłodnicę ;P

    W moim tez trzeba (boxer), mechanicy uwineli sie z tym na przegladzie razem
    z olejem i filtrami w niecale 3 godziny wiec standardowo.

    Pozdrawiam
    Kamil