  • Data: 2021-01-15 07:44:33
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Producent wstawił bak 48 litrów ale nie zaleca korzystania z rezerwy i
    > nakazuje tankowanie natychmiast po zapaleniu się światełka. Czyli nie
    > korzystasz z ostatnich 6-8 l paliwa i wcale nie uważasz tego za
    > nienormalne.
    >
    > BTW: w Lanosie silnik gaśnie przy ok. 1.5 l paliwa w zbiorniku.
    >
    > W druga stronę - wlew paliwa jest tak skonstruowany, żeby nie nalać do
    > pełna. Jeśli masz cierpliwość, to dociurkasz do baku i rury jeszcze
    > ładnych pare litrów. Oczywiście producent tego zabrania.
    >
    > W Lanosie jest to dodatkowe 7 litrów. Czyli z łącznej pojemności 55
> [...]

    A to też nie - bo to dotyczy o 100% ale pojemnosci netto.
    A bateria ma jeszcze więcej (pojemność brutto), ale tego już nie
    naładujesz bez ingerencji w soft.

    Ten pozostały bufor służy np. zastępowaniu (software'owemu) pojedynczych
    ogniw które się uszkodzą, albo są mniej sprawne, sprawnymi - te zepsute
    są wyłączane z eksploatacji.