  • 1. Data: 2009-03-04 21:54:48
    Temat: rozgałęźnik RS-232
    Od: igl <i...@m...onet.pl>

    Mam dwa skanery SICK ze złączem RS-232 i jeden moduł do komunikacji
    szeregowej. Czy jest możliwe podłączenie tych dwóch skanerów do jednego
    portu? Komunikacja jednokierunkowe, czytać będą te same dane w różnym
    czasie.
    A może jakiś mikrokontroler z 3 UART'ami?
    pozdr

  • 2. Data: 2009-03-04 22:17:07
    Temat: Re: rozgałęźnik RS-232
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    igl pisze:
> [...]
    > czasie.
    > A może jakiś mikrokontroler z 3 UART'ami?

    Da się wysumować na kablu. W każdym skanerze wyjście TX połączyć do
    przewodu przez diodę wlutowaną we wtyczce w kierunku na zewnątrz od
    skanera. Równolegle z diodą rezystor np 5k. Oba przewody TX możesz już
    połączyć razem na to samo wejście w kompie.

    MD

  • 3. Data: 2009-03-05 12:29:05
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "igl" <i...@m...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szeregowej. Czy jest możliwe podłączenie tych dwóch skanerów do jednego
    > portu? Komunikacja jednokierunkowe, czytać będą te same dane w różnym

    Jeśli te skanery mają monitorować stan linii RSa to bez problemu mozna je
    włączyć równolegle.
    Tylko pytanie po co dwa, jak odczytają zawsze te same stany...
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 4. Data: 2009-03-05 12:35:56
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Jd. pisze:
> [...]
    > włączyć równolegle.
    > Tylko pytanie po co dwa, jak odczytają zawsze te same stany...

    Chyba skanery (czujki) optyczne do monitorowania terenu.

    MD

  • 5. Data: 2009-03-05 20:58:17
    Od: igl <i...@m...onet.pl>

> [...]
    > skanera. Równolegle z diodą rezystor np 5k. Oba przewody TX możesz już
    > połączyć razem na to samo wejście w kompie.

    To rozwiazanie mi sie podoba. Zakladam, ze bedzie ono bezpieczne zarowno
    dla skanerow jak i dla sterownika PLC.

  • 6. Data: 2009-03-05 21:06:34
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    igl pisze:

    > To rozwiazanie mi sie podoba. Zakladam, ze bedzie ono bezpieczne zarowno
    > dla skanerow jak i dla sterownika PLC.

    Ja tak robię żeby podłączyć swoje urządzenia do wspólnego portu RS232.
    Przeszedłem z RS485 na RS232 a chciałem zachować możliwość odpytywania
    kilku urządzeń na 1 porcie. Dioda ma wymusić stan zero a rezystory
    wymuszają stan 1. Standard zapewne tego nie przewiduje. W pełni
    poprawnie to byłoby przejście na RS485 czyli dodać trzy konwertery
    RS232/RS485 :)

    MD

  • 7. Data: 2009-03-05 21:35:37
    Od: igl <i...@m...onet.pl>

> [...]
    > wymuszają stan 1. Standard zapewne tego nie przewiduje. W pełni
    > poprawnie to byłoby przejście na RS485 czyli dodać trzy konwertery

    Te konwertery wygladaja bardziej profesjonalnie, czyli lacze linie RS485
    rownolegle, czy jest wymagana jakas konfiguracja?

  • 8. Data: 2009-03-05 22:10:48
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    igl pisze:

    > Te konwertery wygladaja bardziej profesjonalnie, czyli lacze linie RS485
    > rownolegle, czy jest wymagana jakas konfiguracja?

    Łączysz w układzie magistrali czyli przechodzisz kolejno przez wszystkie
    urządzenia i dopinasz je równolegle do linii. Linia to jest parka
    przewodów +TXD -TXD służąca do transmisji sygnału różnicowego.
    Transmisja jest dwukierunkowa ale tzw half duplex. Na obu końcach linii
    zapina się terminatory najlepiej o oporności takiej jak linia czyli w
    przypadku skrętki około 100 Ohm. Czasami urządzenia mają już wbudowany
    terminator. Transmisja RS485 jest często stosowana w sterownikach PLC i
    niektóre mają [przynajmniej jeden port RS485 na pokładzie. Np Siemens i
    Telemecanique. Konwertery można kupić od ceny 200zł. Optoizolowane drożej.

    MD

  • 9. Data: 2009-03-05 22:26:01
    Od: igl <i...@m...onet.pl>

    Mario wrote:

> [...]
    > Telemecanique. Konwertery można kupić od ceny 200zł. Optoizolowane drożej.

    Dzięki za wyjaśnienia.