  • Data: 2009-03-05 22:10:48
    Temat: Re: rozgałęźnik RS-232
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    igl pisze:

    > Te konwertery wygladaja bardziej profesjonalnie, czyli lacze linie RS485
    > rownolegle, czy jest wymagana jakas konfiguracja?

    Łączysz w układzie magistrali czyli przechodzisz kolejno przez wszystkie
    urządzenia i dopinasz je równolegle do linii. Linia to jest parka
    przewodów +TXD -TXD służąca do transmisji sygnału różnicowego.
    Transmisja jest dwukierunkowa ale tzw half duplex. Na obu końcach linii
    zapina się terminatory najlepiej o oporności takiej jak linia czyli w
    przypadku skrętki około 100 Ohm. Czasami urządzenia mają już wbudowany
    terminator. Transmisja RS485 jest często stosowana w sterownikach PLC i
    niektóre mają [przynajmniej jeden port RS485 na pokładzie. Np Siemens i
    Telemecanique. Konwertery można kupić od ceny 200zł. Optoizolowane drożej.

    MD