  • 1. Data: 2016-03-04 11:05:35
    Temat: router do domowej sieci - wifi, vpn, gigabit
    Od: radxcell <s...@o...peel>

    nadobni,

    czy możecie polecić router do wpięcia do domowej sieci za routerem
    dostawcy tak aby:
    - ładnie maskował mi urządzenia;
    - utrzymywał stabilne wifi, np. z kamerkami IP. nie od parady byłby też
    w miarę mocny sygnał;
    - miał gigabitowy LAN;
    - miał konfigurację VPNa dla całego ruchu;

    z góry dzięki.

    p<rdx
    --
    spamboks (na) o dwa peel

  • 2. Data: 2016-03-04 11:40:19
    Temat: Re: router do domowej sieci - wifi, vpn, gigabit
    Od: "Jakub \"mick3y\" Mikusek" <r...@R...local.mikusek.org>

    On 2016-03-04, radxcell <s...@o...peel> wrote:
    > nadobni,
    >
    > czy możecie polecić router do wpięcia do domowej sieci za routerem
    > dostawcy tak aby:
    > - ładnie maskował mi urządzenia;

    Co dokładnie przez to rozumiesz?

    > - utrzymywał stabilne wifi, np. z kamerkami IP. nie od parady byłby też
    > w miarę mocny sygnał;
    > - miał gigabitowy LAN;
    > - miał konfigurację VPNa dla całego ruchu;

    Osobiście mam bardzo dobre doświadczenia z Mikrotikami:
    http://routerboard.com/RB962UiGS-5HacT2HnT
    http://routerboard.com/RB951G-2HnD
    http://routerboard.com/RB2011UiAS-2HnD-IN

    Z powyższych mam tego ostatniego, i daje całkiem nieźle radę.
    Stosunem cena-możliwości jest bardzo dobry.

    Jakub

  • 3. Data: 2016-03-07 14:35:20
    Od: radxcell <s...@o...peel>

    On 04.03.2016 11:40, Jakub "mick3y" Mikusek wrote:
    > Co dokładnie przez to rozumiesz?

    Żeby operator widział jedno urządzenie za routerem.
    Wiem, że da się zajrzeć w pakiety i sprawdzić, że jest ich więcej, ale
    bardziej zależy mi na tym, żeby było to trochę trudniejsze.

    Tak samo jak z VPNem - nie da się całkowicie uniemożliwić podsłuchu, ale
    staje się to trochę trudniejsze.

    > Osobiście mam bardzo dobre doświadczenia z Mikrotikami:
    > http://routerboard.com/RB962UiGS-5HacT2HnT
    > http://routerboard.com/RB951G-2HnD
    > http://routerboard.com/RB2011UiAS-2HnD-IN

    Dzięki, nie znałem tej firmy, a piszą o nich naprawdę dobrze. Nie są to
    wprawdzie d-linki po 100 zł, ale zapewne coś za coś :)

    p<rdx
    --
    spamboks (na) o dwa peel

  • 4. Data: 2016-03-07 15:43:03
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-07 o 14:35, radxcell pisze:
> [...]

    Też mnie to interesuje, a nie znam się, to podpytam:
    Czy Livebox (chyba 2,0?) umożliwia podpięcie kolejnego, domowego
    "dystrybutora" Wi-Fi? A jeśli tak, to ten drugi - jakie musi spełniać
    wymagania, czy one są ujęte jakimś standardem? Żebym wiedział o co pytać
    w sklepie. Czy ten drugi ruter będzie miał osobny zestaw "nazwa-pin",
    czy identyczny jak Livebox? Czy są takie rutery z mocniejszym
    zasilaniem, aby uciągnęło wpięty dysk, który normalnie nie jest
    przeznaczony do tego, a do wnętrza komputera? Za pomocą (biernej)
    przejściówki oczywiście.