  • 1. Data: 2009-01-06 07:35:08
    Temat: rezonans budy???
    Od: m...@o...eu

    Rzeźbię sobie hendmejdowego cichego kompa (dysk zawieszony na dętce rowerowej
    itp;))))))
    Wszystko początkowo działa OK - słychac jedynie delikatne mruczenie, jednak z
    czasem pojawia się buczenie i to głośne.
    Grafika ma chłodzenie pasywne, wentylator w zasilaczu bez regulacji, ustawienie
    nawiewu nic nie zmienia, a procesor na ultracichym (ale regulowanym) kulerku.
    Na logikę jedynie ten ostatni może wpadać w rezonans (procesor praktycznie nie
    zchodzi poniżej 70%, w zasadzie 90% to norma).

    Macie jakies pomysły jak zaradzić zjawisku?

    Wojtek D

    Większe inwestycje (powyżej 100PLN) odpadają

  • 2. Data: 2009-01-06 07:45:34
    Temat: Re: rezonans budy???
    Od: Mateusz Viste <m...@i...invalid>

    On Tuesday 06 January 2009 08:35, m...@o...eu wrote:
    > Macie jakies pomysły jak zaradzić zjawisku?

    Póki co upewnij się, skąd konkretnie ten nieprzyjemny dźwięk dochodzi. Możesz np.
    odczekać aż buczenie się pojawi, i dociskąc/podważać wszelkie "podejrzane" części
    zestawu. Może się okazać, że to nie wiatrak, a przykładowo siakaś cewka w marnej
    klasy zasilaczu...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 3. Data: 2009-01-06 11:06:18
    Od: m...@o...eu

    > PĂłki co upewnij siÄ&#65533;, skÄ&#65533;d konkretnie ten nieprzyjemny
    dĹşwiÄ&#65533;k dochodzi.

    Ciekawostka - buczenie dochodzi z okolic procesora. Kilka (naście) dni temu
    wymieniałem kulerek bo myślałem że to on tak burczy - bez zmian. Radiator na
    grafice (wentylator na niej zagłuszał praktycznie wszystkie pozostałe
    dźwięki;)))) spowodował że jest to praktycznie jedyny odgłos wydobywajacy się z
    kompa.

    MoĹźesz np. odczekaÄ&#65533; aĹź buczenie siÄ&#65533; pojawi, i
    dociskÄ&#65533;c/podwaĹźaÄ&#65533; wszelkie
    "podejrzane" czÄ&#65533;Ĺ&#65533;ci zestawu.

    Faktycznie, że sam na to nie wpadłem.
    Sprawdzę

    >MoĹźe siÄ&#65533; okazaÄ&#65533;, Ĺźe to nie wiatrak, a przykĹ&#65533;adowo
    siakaĹ&#65533; cewka w marnej
    >klasy zasilaczu...

    No tylko nie zasilacz, nie kracz. Ma 2 tygodnie!

    Wojtek D

    Ciekawe że nowszy komp ma 3 wiatraki nawiewowe + 3 wydmuchujace powietrze +
    procesor + czipset + zasilacz + karta gr. = 10! - i jest cichszy od staruszka z
    3 (nawiew + procesor + zasilacz);)))))

  • 4. Data: 2009-01-06 14:05:00
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 08:35:08 +0100, m...@o...eu
    napisał(a):

    > Macie jakies pomysły jak zaradzić zjawisku?

    A na czym stoi ta buda? Podniesienie jej w powietrze niweluje buczenie?

    A może masz mikrofon do kompa? Podłącz, odpal jakiś program co zrobi z
    karty muzycznej oscyloskop z FFT i sprawdź jaką częstotliwość ma buczenie,
    może jakieś buczenia się na siebie nakładają powodując dudnienie; spróbuj w
    ten sposób zlokalizować źródło tego buczenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 5. Data: 2009-01-06 23:28:40
    Od: Mariusz <m...@w...pl>

    m...@o...eu pisze:

> [...]
    > Na logikę jedynie ten ostatni może wpadać w rezonans (procesor praktycznie nie

    Zatrzymaj go palcem.

    M.