  • 1. Data: 2011-03-17 14:09:30
    Temat: remont silnika Lanos 1,6 e-tec 16V
    Od: "Grześ " <a...@N...gazeta.pl>

    Witam. Jak w temacie, silnik bierze mniej więcej 2-2,5 litra oleju na 1000 km.
    Dużo za dużo. Przebieg teoretycznie 175 tys. km ale auto używane więc nie
    wiadomo czy jest dużo większy czy po prostu poprzedni właściciel miał ciężką
    nogę i go zajeździł. Fakt że przebieg 175 tys km nie jest aż tak wysoki żeby
    zajeździć silnik. Spalanie LPG ok 13 litrów na 100 km po mieście.

    Moje pytanie z grubsza - w jakich widełkach cenowych powinien zamknąć się
    remont silnika?

    pozdr
    Grzesiu

  • 2. Data: 2011-03-17 14:23:37
    Temat: Re: remont silnika Lanos 1,6 e-tec 16V
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Moje pytanie z grubsza - w jakich widełkach cenowych powinien zamknąć się
    > remont silnika?

    nieoplacalne

  • 3. Data: 2011-03-17 15:21:42
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Pytanie w jakim zakresie ma być przeprowadzony ten remont, czy
    całościowo (panewki, pierścienie, tłoki , wał do szlifowania,
    cylindry, cholera wie co jeszcze ;)).

    Nie jest tak, że jak bierze tylko olej to można się ograniczyć do
    wymiany pierścieni i uszczelniaczy ?

  • 4. Data: 2011-03-17 17:04:24
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-03-17 14:09, Grześ wrote:
> [...]
    > zajeździć silnik. Spalanie LPG ok 13 litrów na 100 km po mieście.
    >
    > Moje pytanie z grubsza - w jakich widełkach cenowych powinien zamknąć się

    3 lata temu za podobną operację w 8-zaworowym zapłaciłem w okolicach 2k
    (wówczas powiedzmy 50% wartości samochodu). W jednym cylindrze była
    wżerka, naprawa przez zeszlifowanie bardziej i włożenie tuleji - żeby
    zachować średnicę. Zamiast litra oleju na 1000 - dolewam tylko to co
    zostaje po wymianie. 45kkm później - jest dobrze.

    I naprawa, i przeszczep, i wymiana samochodu - wszystko ma swoje ceny i
    jakieś ryzyko.

    gacek

  • 5. Data: 2011-03-21 01:36:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grześ,

    Thursday, March 17, 2011, 2:09:30 PM, you wrote:

    > Witam. Jak w temacie, silnik bierze mniej więcej 2-2,5 litra oleju na 1000 km.

    Masakra.

    > Dużo za dużo. Przebieg teoretycznie 175 tys. km ale auto używane więc nie
    > wiadomo czy jest dużo większy czy po prostu poprzedni właściciel miał ciężką
    > nogę i go zajeździł.

    Ja mam bardzo ciężką nogę i przy przebiegu 175 kkm mój Lanos 1.6
    żłopał taką ilośc oleju na 15 kkm.

> [...]
    > zajeździć silnik. Spalanie LPG ok 13 litrów na 100 km po mieście.
    > Moje pytanie z grubsza - w jakich widełkach cenowych powinien zamknąć się

    Mam obawy, że zobaczysz tu odpowiedzi "nieopłacalne". Ja mojego
    remontowałem przy 193 kkm, obecnie ma 245 kkm.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2011-03-21 02:47:16
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

> [...]
    > zajeździć silnik. Spalanie LPG ok 13 litrów na 100 km po mieście.
    >
    > Moje pytanie z grubsza - w jakich widełkach cenowych powinien zamknąć się

    siostra coś takiego miała, i sprzedała za 2.6k (prod: ~2000),
    remont coś koło 2k i podobno taniej silnik kupić było.
    A jeszcze taniej sprzedać.

    ale spoko teraz ma następne i to samo zaraz będzie, one kończą
    gdzieś koło 300kkm. (2.0 z leganzy koło 500kkm)

    pozdrawiam.