  • Data: 2011-03-17 17:04:24
    Temat: Re: remont silnika Lanos 1,6 e-tec 16V
    Od: gacek <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-03-17 14:09, Grześ wrote:
    > Witam. Jak w temacie, silnik bierze mniej więcej 2-2,5 litra oleju na 1000 km.
    > Dużo za dużo. Przebieg teoretycznie 175 tys. km ale auto używane więc nie
    > wiadomo czy jest dużo większy czy po prostu poprzedni właściciel miał ciężką
    > nogę i go zajeździł. Fakt że przebieg 175 tys km nie jest aż tak wysoki żeby
    > zajeździć silnik. Spalanie LPG ok 13 litrów na 100 km po mieście.
    >
    > Moje pytanie z grubsza - w jakich widełkach cenowych powinien zamknąć się
    > remont silnika?

    3 lata temu za podobną operację w 8-zaworowym zapłaciłem w okolicach 2k
    (wówczas powiedzmy 50% wartości samochodu). W jednym cylindrze była
    wżerka, naprawa przez zeszlifowanie bardziej i włożenie tuleji - żeby
    zachować średnicę. Zamiast litra oleju na 1000 - dolewam tylko to co
    zostaje po wymianie. 45kkm później - jest dobrze.

    I naprawa, i przeszczep, i wymiana samochodu - wszystko ma swoje ceny i
    jakieś ryzyko.

    gacek