eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming › reguły walki i jej algorytmy (algorytmy walki)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 11. Data: 2011-09-28 14:44:59
    Temat: Re: reguły walki i jej algorytmy (algorytmy walki)
    Od: " fir i wróżki" <f...@W...gazeta.pl>

    b...@n...pl <b...@n...pl> napisał(a):

    > On 28.09.2011 15:22, kenobi wrote:
    > >>>
    > >>> juz kiedys rozwazalem troche nad tym jak dobrze wykombinowac
    > >>> jezyk skryptowy, najwazniejsze co wymyslilem to jeko nazwa-> IL
    > >>>
    > >>
    > >> Robisz coś podobnego do core wars. Bardziej rozbudowane zasady, ale
    > >> główna idea ta sama.
    > >>
    > >
    > > przy calej skromnosci to core wars (o ktorym slyszalem juz jako nastolatek
    > > ale nigdy sie wiecej nie dowiedziem) to chyba bardziej zaawansowany pomysl
    > > (mowie po przeczytanie hasla w polskiej wiki i po omieceniu okiem 'The
    > > begginers guide to RedCode') niz to co ja 'robie'
    > >
    >
    > Corewars też się zmieniały przez lata. Pamiętam jeszcze implementacje na
    > 8 bitów, były prostsze. W zasadzie to jest kilka komend pseudoasemblera
    > do implementacji i kolejka procesów.
    >

    cw to pomysl chyba na 'znacznie wyzszym poziomie abstrakcji' o ile tam
    same programy moga bezposrednio grzebac w sobie nawzajem (o tyle cw to mz
    znacznie bardziej 'zaawansowany' pomysl)

    tu jest tylko walka robocikow na wspolnej planszy, newet jesli
    skryptowane, to te skrypty bezposrednio nie moga walczyc ze sobą
    czytajac i nadpisujac sobie kod!






    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 12. Data: 2011-09-29 08:22:45
    Temat: Re: reguły walki i jej algorytmy (algorytmy walki)
    Od: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl>


    Użytkownik " fir i wróżki" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:j5s705$35q$1@inews.gazeta.pl...

    > (jakby co jak ktos ma teraz jakies dobre pomysly co do regul
    > walki albo jej algorytmow to moze pisac)

    Ja bawiłem się trochę 'Robocode'.
    http://robocode.sourceforge.net/

    Tyle, że w tej rozgrywce są trochę inne zasady utraty i zdobywania energii.
    Same ruchy jej nie zużywają - co promuje roboty bardzo ruchliwe, żeby nie
    powiedzieć 'intensywnie drgające'. Energię podczas ruchów traci się
    jedynie po zderzeniach.

    Generalnie bardzo ciekawe dla mnie było dokładne analizowanie kodu
    istniejących
    robotów i zabawa w ich poprawki. W tym celu polecam robota 'rapture',
    którego chętnie podaję jako przykład bardzo ładnie zrealizowanego
    wzorca projektowego 'Strategia' (Strategy Design Pattern) - osobne
    strategie dla strzałów, ruchów i ruchu radara - oraz mechanizmy decyzyjne
    przełączania się miedzy tymi strategiami.
    Kod źródłowy jest ładnie poukładany, aż przyjemnie w nim coś grzebnąć
    i sprawdzić rezultaty - a robot jest już całkiem zaawansowany. Zdaje
    się, ze cosw nim poprawiano. Ja się nim bawiłem już kilka lat temu.
    http://robocoderepository.com/BotDetail.jsp?id=15


  • 13. Data: 2011-09-29 11:22:09
    Temat: Re: reguły walki i jej algorytmy (algorytmy walki)
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    sielim <s...@t...tez.wp.pl> napisał(a):

    >
    > Użytkownik " fir i wróżki" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > news:j5s705$35q$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > > (jakby co jak ktos ma teraz jakies dobre pomysly co do regul
    > > walki albo jej algorytmow to moze pisac)
    >
    > Ja bawiłem się trochę 'Robocode'.
    > http://robocode.sourceforge.net/
    >
    > Tyle, że w tej rozgrywce są trochę inne zasady utraty i zdobywania energii.
    > Same ruchy jej nie zużywają - co promuje roboty bardzo ruchliwe, żeby nie
    > powiedzieć 'intensywnie drgające'. Energię podczas ruchów traci się
    > jedynie po zderzeniach.
    >
    > Generalnie bardzo ciekawe dla mnie było dokładne analizowanie kodu
    > istniejących
    > robotów i zabawa w ich poprawki. W tym celu polecam robota 'rapture',
    > którego chętnie podaję jako przykład bardzo ładnie zrealizowanego
    > wzorca projektowego 'Strategia' (Strategy Design Pattern) - osobne
    > strategie dla strzałów, ruchów i ruchu radara - oraz mechanizmy decyzyjne
    > przełączania się miedzy tymi strategiami.
    > Kod źródłowy jest ładnie poukładany, aż przyjemnie w nim coś grzebnąć
    > i sprawdzić rezultaty - a robot jest już całkiem zaawansowany. Zdaje
    > się, ze cosw nim poprawiano. Ja się nim bawiłem już kilka lat temu.
    > http://robocoderepository.com/BotDetail.jsp?id=15
    >

    java, na codziem mam dosyc malo wspolnego z java, nawet
    w kwesti uruchamiania javowskich jarow, (czemu musze
    odpalac konsole by zainstalowac jara (pytanie na pol
    retoryczne, choc odpowiedz mi nie znana)), ale fajnie ze
    ten instalator jest maly, zainstalowal sie i dziala




    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 14. Data: 2011-09-30 22:07:20
    Temat: Re: reguły walki i jej algorytmy (algorytmy walki)
    Od: Edek <e...@g...com>

    On 09/28/2011 04:44 PM, fir i wróżki wrote:
    > b...@n...pl<b...@n...pl> napisał(a):
    >
    >> On 28.09.2011 15:22, kenobi wrote:
    >>>>>
    >>>>> juz kiedys rozwazalem troche nad tym jak dobrze wykombinowac
    >>>>> jezyk skryptowy, najwazniejsze co wymyslilem to jeko nazwa-> IL
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Robisz coś podobnego do core wars. Bardziej rozbudowane zasady, ale
    >>>> główna idea ta sama.
    >>>>
    >>>
    >>> przy calej skromnosci to core wars (o ktorym slyszalem juz jako nastolatek
    >>> ale nigdy sie wiecej nie dowiedziem) to chyba bardziej zaawansowany pomysl
    >>> (mowie po przeczytanie hasla w polskiej wiki i po omieceniu okiem 'The
    >>> begginers guide to RedCode') niz to co ja 'robie'
    >>>
    >>
    >> Corewars też się zmieniały przez lata. Pamiętam jeszcze implementacje na
    >> 8 bitów, były prostsze. W zasadzie to jest kilka komend pseudoasemblera
    >> do implementacji i kolejka procesów.
    >>
    >
    > cw to pomysl chyba na 'znacznie wyzszym poziomie abstrakcji' o ile tam
    > same programy moga bezposrednio grzebac w sobie nawzajem (o tyle cw to mz
    > znacznie bardziej 'zaawansowany' pomysl)
    >
    > tu jest tylko walka robocikow na wspolnej planszy, newet jesli
    > skryptowane, to te skrypty bezposrednio nie moga walczyc ze sobą
    > czytajac i nadpisujac sobie kod!

    Zamiast pitolić ustal nagrodę zrób konkurs i heja, sam bym może
    wystartował. Widziałem podobny konkurs na filmie ;) konkurs
    był tam wątkiem pobocznym.

    W CoreWars cała modyfikacja o ile pamiętam polegała na unieszkodliwieniu
    żadne grzebanie w kodzie.

    Edek

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: