    From: R2r <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: reanult megane 1.9 dci 2002 r
    Date: Sat, 23 Mar 2013 22:30:09 +0100

    W dniu 2013-03-22 22:07, e...@g...com pisze:
    > 3. auto ok rok nie jeżdzone po silniku to widać aluminiowe elementy lekko
    przysniedziałe (wstawiony nowy aku ok 300pln)
    Sam mam auto z tej samej marki (Laguna II FL), które po tym jak je nieco
    uszkodziłem, postało - i to pod chmurką - też nieco ponad rok (najpierw
    lekkie przepychanki z TU o odzyskanie kosztów naprawy, potem część
    bezsporna się rozeszła, w międzyczasie zakup nowego samochodu itd...).
    Ślady w postaci nalotu na niektórych elementach (np. alternator, pompa
    klimy i innych - jak dobrze zauważyłeś(aś) - aluminiowych elementach są.
    W każdym razie samochód naprawiony, dziś już jeździ (przebieg -
    prawdziwy bez najmniejszych wątpliwości - dobija do 215 tys. km). Póki
    co (obecnie pół roku od uruchomienia po naprawie) to trzeba było
    wymienić na starcie oba zaciski hamulców tylnych, z tym, że jeden już
    przed zdarzeniem unieruchamiającym wykazywał problemy w działaniu.
    Oprócz tego wymienić trzeba było siłownik zamka wlewu paliwa (któregoś
    dnia powiedział "pi****lę, nie robię" i nie mogłem zatankować
    samochodu). Szykuje się też wymiana sworznia prawego wahacza (guma się
    lada moment po prostu rozleci). Poza tym kilka złączek elektrycznych
    wymagało wyczyszczenia (pryśnięcie płynem Kontakt WL wystarczyło).
    Szwankował jeden z siłowników klapek nawiewu, ale się "rozruszał".
    Mechanicy twierdzą, że mogą jeszcze w niedługim czasie wymagać wymiany
    niektóre gumy oraz być może łożyska, ale póki co cisza. :-)
    > 4. blacharsko w miare ok
    Megane I FL miałem od nowości (rok 2000) przez 7 lat użytkowania (z
    przebiegiem rzeczywistym ok. 150 tys.) i korozji nie było w ogóle.
    Sąsiad niedawno kupił też podobnego (mój był Classic czyli sedan, ten to
    kombi), o rok młodszego (znaczy się obecnie auto ma 12 lat) i wydaje się
    też, że korozja tego samochodu nie dotyczy. :-)
    > 5. nie czyszczony do sprzedaży
    Miłe. :-) Znaczy chyba nie było potrzeby ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __