  • 1. Data: 2009-09-15 12:03:53
    Temat: radiowy wyzwalacz lamp - problem
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    witam

    kupilem ogolnodostepny w internecie radiowy wyzwalacz lamp PHOTTIX

    mam problem a mianowicie gdy robie zdjecie, aparat jakby nie wykrywal
    podpietej
    lampy tj. dopiera czas otwarcia do zdjecia bez lampy blyskowej, kiedy de
    facto
    jest ona zdalnie odpalona i.. przeswietla w ten sposob zdjecie.

    ktos wie jak to ustawic ? aparat to Canon 40D

    dodam, ze gdy ustawie tryb automatyczny "bez flashowy" - flash nie odpala.

    na ogol robie zdjecia w trybach pol-auto i w nich niestety jest w/w blad.

    --
    pozdrawiam
    d69

  • 2. Data: 2009-09-15 12:13:18
    Temat: Re: radiowy wyzwalacz lamp - problem
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    dziadek69 wrote:
> [...]
    > odpala.
    > na ogol robie zdjecia w trybach pol-auto i w nich niestety jest w/w

    przejdź w tryb M
    przecież to oczywiste że nie wykrywa lampy... phottix nie przenosi
    sterowania lampą błyskową...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 3. Data: 2009-09-15 12:25:14
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "dziadek69" <a...@u...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > na ogol robie zdjecia w trybach pol-auto i w nich niestety jest w/w blad.

    Jak rozumiem podłaczasz nadajnik radiowy do aparatu i aparat zachowuje sie
    jakby lampy nie było? To normalne, bo skąd aparat ma wiedzieć, że jakaś
    lampa jest zdalnie wyzwalana? Ustaw tryb manualny w aparacie, czas 1/125 -
    na krótszych może być problem z synchronizacją, przyslona jak pasuje i w
    lampie też tryb M z odopowiednim dobraniem mocy i jedziesz :) Kilka prób i
    będzie dobrze :)

    Pozdrawia mPrzemek

  • 4. Data: 2009-09-15 12:53:03
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > przejdź w tryb M
    > przecież to oczywiste że nie wykrywa lampy... phottix nie przenosi
    > sterowania lampą błyskową...

    na 100%?
    w lampie uzywam trybu M

    nie ma szans, aby wspolpracowal z lampa tak, jakby ona byla zapieta na
    aparacie ?

  • 5. Data: 2009-09-15 14:03:57
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    Użytkownik "dziadek69" <a...@u...tlen.pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > kupilem ogolnodostepny w internecie radiowy wyzwalacz lamp PHOTTIX

    jeszcze do osob posiadajacych ten wynalazek - jaki macie zasieg dzialania?
    u mnie w przestrzeni otwartej konczy sie na 5 metrach :/

  • 6. Data: 2009-09-15 14:18:42
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    dziadek69 pisze:
    > jeszcze do osob posiadajacych ten wynalazek - jaki macie zasieg dzialania?
    > u mnie w przestrzeni otwartej konczy sie na 5 metrach :/

    Wymień baterie, poważnie mówię - na nówkach duracelach (zarówno 12v w nadajniku, jak
    i 1.5v w
    odbiorniku) mam zasięg grubo ponad 50m.

    --

    www.suchowski.pl

  • 7. Data: 2009-09-15 14:35:39
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "dziadek69" <a...@u...tlen.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    >
    > na 100%?
    > w lampie uzywam trybu M
    >
    > nie ma szans, aby wspolpracowal z lampa tak, jakby ona byla zapieta na
    ------------------------
    Jak sama nazwa wskazuje, to jest tylko wyzwalacz.
    Potrafi jedynie wyzwolić lampę. I nic więcej.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 8. Data: 2009-09-15 15:40:45
    Od: Valwit <l...@v...net>

    dziadek69 wrote:

    > w lampie uzywam trybu M

    to jeszcze ustaw aparat w ten tryb.

    a co do zasiegu: mam ponad 20m, jak juz ktos wspomnial: sprawdz baterie

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 9. Data: 2009-09-15 16:46:16
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    dziadek69 wrote:
    > Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > na 100%?
    > w lampie uzywam trybu M

    w aparacie.... ;/
    w lampie też

    > nie ma szans, aby wspolpracowal z lampa tak, jakby ona byla zapieta na
    > aparacie ?

    możesz podłączyć nadajnik kabelkiem do złącza PC w aparacie
    wtedy lampa w sankach błyska ttlem
    a lampa przez PC jest odpalana tak jak sobie w M ustawiłeś

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 10. Data: 2009-09-15 17:52:57
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    Użytkownik "Piotr Suchowski" <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl> napisał w
    wiadomości news:h8o7hh$lno$1@node2.news.atman.pl...

    > Wymień baterie, poważnie mówię - na nówkach duracelach (zarówno 12v w
    > nadajniku, jak i 1.5v w odbiorniku) mam zasięg grubo ponad 50m.

    aha, czyli w nadajniku tez jest bateria, trzeba odkrecac, tak? (mala srubka
    od spodu)
    pytam, bo nie chce tego ruszac gdyz moge sprzet jeszcze wymienic..