eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaradiotelefonyRe: radiotelefony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.91.230.58.65!n
    ot-for-mail
    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: radiotelefony
    Date: Tue, 7 Feb 2017 15:10:15 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <o7ckg6$ug1$1@news.chmurka.net>
    References: <o772k3$5e3$1@node1.news.atman.pl> <o789hl$ifg$1@node2.news.atman.pl>
    <o78bd3$gf7$1@node1.news.atman.pl> <o79b10$i20$1@node2.news.atman.pl>
    <o79g8f$mp6$2@node2.news.atman.pl> <o7a7ep$eef$1@node2.news.atman.pl>
    <o7brra$v2$1@node2.news.atman.pl> <o7c12v$69c$1@node2.news.atman.pl>
    <o7c2ll$7rj$1@node2.news.atman.pl> <o7c5ls$ou8$1@news.chmurka.net>
    <o7c636$aro$1@node2.news.atman.pl>
    <5899a38b$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <o7c90h$q7s$1@news.chmurka.net> <o7cj1c$o25$1@node2.news.atman.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 7 Feb 2017 14:10:14 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="viktoriu";
    posting-host="91.230.58.65"; logging-data="31233";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.6.0
    In-Reply-To: <o7cj1c$o25$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:712775
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-02-07 o 14:44, Roman Rogóż pisze:

    >> To nie takie proste, bo nawet jak radio-stop nie jest połaczony
    >> kabelkiem z SHP, to stosuje się interfejs białkowy w postaci maszynisty,
    >> który jest zobowiązany grzybek hamowania nacisnąć po usłyszeniu sygnału
    >> w głośniku radia.
    >>
    >> A wyłączyć się nie da ot tak, bo trzebaby zapewnić inny system do
    >> awaryjnego zatrzymywania składów.
    >> A na razie takiego nie ma OIDP, a to co jest nie pozwala na więcej niż
    >> 160km/h pomimo, że pendolino i same tory mogą i 200km/h z podróżnymi
    >> śmigać.
    >>
    > Mnie już nawet nie chodzi o rozwiązania zastępcze awaryjne itd. ale o to
    > ze tak krytyczna sprawa jak możliwość zatrzymania hurtowej ilości
    > pociągów jest słabo zabezpieczona.
    > Skoro można w routerku czy printserwerze za 50 zł zaimplementować SSH
    > https czy uwierzytelnianie certyfikatem, to czemu w instytucji
    > dysponującej milionami złotych w kwestii zatrzymywania rozpędzonych
    > pudeł z żywymi ludźmi w środku używa się rozwiązań kompletnie nie
    > zabezpieczonych.
    > Profilaktycznie taki sygnał radiostop z informację test-only powinien
    > być nadawany cyklicznie. jeżeli lokomotywa w przeciągu dajmy na to
    > godziny nie odbierze żadnego sygnału testowego to powinna dać
    > maszyniście znać że coś z tym odbiornikiem jest nie tak i ma zachować
    > wzmożoną czujność a po skończonej trasie, odbiornik obowiązkowo do
    > przeglądu.
    >

    SHP i radiokomunikacja w PKP to lata 60-te.
    Do tej pory to działa, oczywiście po analogu. Wtedy nikt nie wiedział,
    że będzie powszechna transmisja cyfrowa, a w kieszeni zmieścisz radyjko,
    które może tak namieszać. Wtedy takie radio to pewnie w plecaku było
    trudno, no może gdyby baterie niósł kolega w swoim ;)

    Kiedyś, w już nie tak odległej przyszłości ma być wprowadzony ETCS na
    wszystkich szlakach kolejowych:
    http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasow
    e/miliardowy-przetarg-polskich-linii-kolejowych-2885
    /



    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: