  • 11. Data: 2009-08-18 15:11:22
    Temat: Re: radiatory - gdzie kupić?
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    Papa Smerf pisze:
    > potrzebuję kilku radiatorów, ale nie jakieś typu "no name"
    > tylko żeby były znane ich podstawowe parametry,
    > ktoś wie gdzie możn kupić?

    www.fischerelektronik.de

    Olbrzymi wybór. Polski dystrybutor.
    Zamów papierowy katalog.

    Adam

  • 12. Data: 2009-08-18 15:17:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Papa Smerf napisał:

    > eee, poważnie?:O)

    Poważnie. Dawid Michała Anioła też jest trochę więcej warty niż bryła
    marmuru na chłopa wysoka. Właśnie z powodu tych miejsc, gdzie kiedyś
    był marmur, a teraz go nie ma.

    > bo te radiatory to przecież są odlewy i cięte na odpowiednią długość tylko,
    > może jakaś technologia kosmiczna czy co?:O)

    No to niech będzie Dawid Donatella. Odlany z brązu. A radiatory, to
    raczej technologia aluminium ciągnionego. Plus obróbka skrawaniem.
    Bliższy temu Dawid Michelangelo, niż Donatella.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2009-08-18 16:29:24
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał:
    > Poważnie. Dawid Michała Anioła też jest trochę więcej warty niż bryła
    > marmuru na chłopa wysoka. Właśnie z powodu tych miejsc, gdzie kiedyś
    > był marmur, a teraz go nie ma.

    akurat w tym przypadku marmur i jego cena nie mają tu nic do ceny:O)

    > A radiatory, to raczej technologia aluminium ciągnionego. Plus obróbka
    > skrawaniem. Bliższy temu Dawid Michelangelo, niż Donatella.

    albo odlewane albo ciągnione i nic się tam nie skrawa:O)

    p.s. ale posdunąłeś mi taki pomysł, że jak by się komuś chciało bawić to kto
    wie czy nie taniej by wyszło sobie taki radiator z aluminium wyfrezować i
    poczenić, kto wie?:O)

  • 14. Data: 2009-08-18 18:16:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Papa Smerf napisał:

    > akurat w tym przypadku marmur i jego cena nie mają tu nic do ceny:O)

    No to całkiem jak z tym radioatorem w Elfie.

    > albo odlewane albo ciągnione i nic się tam nie skrawa:O)

    Ja mam takie z wyfrezowanymi różnymi gładkimi powierzchniami przeznaczonymi
    do kontaktu z chłodzonymi elementami.

    > p.s. ale posdunąłeś mi taki pomysł, że jak by się komuś chciało bawić
    > to kto wie czy nie taniej by wyszło sobie taki radiator z aluminium
    > wyfrezować i poczenić, kto wie?:O)

    A to z kolei całkiem jak z tym Dawidem. Każdy może wziąć dłuto i wyrzeźbić
    swojego.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2009-08-18 21:11:59
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    >
    > p.s. ale posdunąłeś mi taki pomysł, że jak by się komuś chciało bawić to
    > kto wie czy nie taniej by wyszło sobie taki radiator z aluminium

    Ależ skrawa, skrawa i to całkiem dużo czasami. Bierzesz bryłkę, godzina
    pracy i masz fikuśny radiatorek absolutnie niepowtarzalny i na dodatek
    idealnie dopasowany do obudowy. Sęk w tym, że poza tym że ładny - w
    zasadzie nic o nim nie wiesz ;-)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 16. Data: 2009-08-18 22:23:51
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał:
    > No to całkiem jak z tym radioatorem w Elfie.

    może jest jednak jakieś uzasadnienie takiej ceny?:O)
    może to oksydowanie (czernienie) jest takie kosztowne?:O)

    > A to z kolei całkiem jak z tym Dawidem. Każdy może wziąć
    > dłuto i wyrzeźbić swojego.

    płaskowniki aluminiowe kupuje się maz 10zł/kg i wcale sam nie muszę rzeźbić
    dłutem, wystarczy się przejechać do jakiegoś warsztatu z frezarką i z
    aluminiowym klockiem i rysunkiem technicznym i po sprawie:O)
    może przy pojedyńczej sztuce jak dla mnie (prototyp) to pewnie opłaca się
    zamówić (bo większe koszta bym poniósł pewnie paliwo dojazdu do
    warszrsztatuf), ale jak ktoś by robił coś seryjnie to nic jak złożyć
    zamówienie do pierwszej lepszej huty, niech wyciągną, pooksydują i potną,
    myślę że cena by wyszła w granicach 20-30zł/kg a nie 100zł/kg:O)

  • 17. Data: 2009-08-18 22:35:36
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> wrote in message

    > albo odlewane albo ciągnione i nic się tam nie skrawa:O)

    a powierzchnia styku to pies?
    ze o cieciu na kawalki nie wspomne

    a jezeli to do pc, to daj znac jakie rezultaty (bo watpie czy przeskoczysz
    lub chociaz dorownasz jakiejs konstrukcji z cieplowodami)

  • 18. Data: 2009-08-18 23:00:23
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Papa Smerf wrote:
    > p.s. ale posdunąłeś mi taki pomysł, że jak by się komuś chciało bawić to
    > kto wie czy nie taniej by wyszło sobie taki radiator z aluminium
    > wyfrezować i poczenić, kto wie?:O)

    Jak chcesz jeden to kup w Elfie. Jak chcesz wiecej, to Huta Kety -
    zrobia co trzeba na zamowienie, tylko minimalne zamowienie musi byc
    sensowne.

    --
    Jerry1111

  • 19. Data: 2009-08-19 05:26:59
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Adam Górski pisze:
    > www.fischerelektronik.de
    >
    > Olbrzymi wybór. Polski dystrybutor.
    > Zamów papierowy katalog.

    Ale ceny to mają zabójcze - właśnie się przymierzałem do dość dużego
    radiatora, ale nie mogłem przeskoczyć ceny. Minimalnie zmieniłem projekt
    i około 5 razy taniej kupiłem w Ketach.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 20. Data: 2009-08-19 07:35:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h6epki$fti$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > p.s. ale posdunąłeś mi taki pomysł, że jak by się komuś chciało
    > bawić to kto wie czy nie taniej by wyszło sobie taki radiator z
    > aluminium wyfrezować i poczenić, kto wie?:O)

    A bedziesz znal parametry ? Placisz za pdf :-)

    P.S. Z aluminium takie ksztalty to sie raczej ekstruduje.

    J.