  • Data: 2018-01-09 12:50:43
    Temat: Re: pytanie teoretyczne totalnie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:p2veh1$da8$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2018-01-06 o 22:22, TurboPascal pisze:

    >Piszesz przy nadzwyczaj optymistycznym założeniu, że napięcie
    >niezrównoważenia jest 0.
    >Jeśli ono jest np 1mV to przy Twoich założeniach przy zmianie
    >napięcia wyjściowego w zakresie tych 2V napięcie wejściowe zmieni się
    >między 1mV a 1,01mV. Czyli cały czas do zmierzenia będzie coś rzędu
    >1mV a nie 10uV.

    >Nigdy nie przyszło mi do głowy mierzyć bezpośrednio napięcia na
    >wejściach wzmacniacza - tam jest (typowo) za duża impedancja i
    >podłączenie miernika wszystko zmienia.

    Mierniki tez maja dzis duzą impedancje, wiec tak wszystko to sie znow
    nie zmienia ... ale owszem, warto miec oscyloskop podlaczony na
    wyjscie.

    Tak sie nie podlacza miernika, bo zazwyczaj nie ma po co - i tak
    pokaze zero :-)

    >Ze względu na duże impedancje w tym miejscu układu podejrzewałbym, że
    >jak zmierzę napięcie na - względem GND a potem na + to różnice
    >wyników mogą być w grubych mV,

    Aaaa, miedzy masa a wejsciem myslales - ja wprost miedzy wejsciami.

    Impedancje niekoniecznie sa duze - np wzmacniacz do mostka
    tensometrzycznego.

    >co wcale nie znaczy, że jak wzmacniacz cały czas w zakresie aktywnym
    >to różnica między + i - faktycznie taka jest - po prostu one oba
    >przesuwają się wspólnie na różne poziomy zależnie od tego gdzie jest
    >włączony woltomierz.

    Mozna dwa mierniki naraz. Tylko jesli wspolne napiecie nie jest w
    okolicach masy, to tym bardziej miernik nic nie pokaze, chyba, ze
    jakis porzadny masz, 5-6 cyfrowy.
    A w zasadzie to dwa porzadne :-)

    J.