  • 11. Data: 2010-06-24 15:44:02
    Temat: Re: pytanie o przetwornik f/U...
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 24.06.2010 15:38, bratPit[pr] pisze:

    > nieco bardziej kombinuję ;-)
    > to napięcie ma być na WE Analog mikrosterownika PLC jako miara prędkości
    > pojazdu,

    Głównie chodzi mi o rezystancję wejściową przetwornika A/C, ale pewnie
    będzie dość spora. Czyli wystarczy NE555, dwa rezystory i dwa kondensatory.

    A nie ma ten PLC możliwości pomiaru czasu trwania impulsu ?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 12. Data: 2010-06-24 20:47:49
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > to napięcie ma być na WE Analog mikrosterownika PLC

    nie jest bardziej naturalnie sygnał pierwotny potraktować (po wzmocnieniu i
    obcięciu) jako cyfrowy i wprowadzić od razu do uP ?zamiast dwa razy
    przetwarzać: na analogowy (U) a potem w uP na cyfrowy?

    Roman

  • 13. Data: 2010-06-24 21:08:39
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Głównie chodzi mi o rezystancję wejściową przetwornika A/C, ale pewnie
    > będzie dość spora. Czyli wystarczy NE555, dwa rezystory i dwa
    > kondensatory.

    nie pamiętam dokładnie ale >10kOhm,

    > A nie ma ten PLC możliwości pomiaru czasu trwania impulsu ?

    rozważam dwa póki co, droższy owszem ma - choć nie ma WE HSC to zwykłe WE
    powinno dać radę do 1kHz, tańszy jest bardziej przekaźnikiem programowalnym
    choć ma WE analogowe, pod względem możliwości wystarczy aż zanadto,
    dlatego najłatwiej byłoby mi zrobić przetw. f/U (koszt kilkanaście złotych)
    i dać to na we analogowe, w sterowniczku zrobić logikę i miód malina :-)

    brat

  • 14. Data: 2010-06-24 21:17:46
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > nie jest bardziej naturalnie sygnał pierwotny potraktować (po wzmocnieniu
    > obcięciu) jako cyfrowy i wprowadzić od razu do uP ?zamiast dwa razy
    > przetwarzać: na analogowy (U) a potem w uP na cyfrowy?

    zależy od możliwości, nic mi nie da bo nie mam jak mierzyć częstotliwości w
    tym sterowniczku o którym myślę,
    w moim przypadku rozwiązanie z przetwarzaniem f/U jest idealne,

    brat

  • 15. Data: 2010-06-24 21:44:59
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    bratPit pisze:

    > zależy od możliwości, nic mi nie da bo nie mam jak mierzyć
    > częstotliwości w tym sterowniczku o którym myślę,
    > w moim przypadku rozwiązanie z przetwarzaniem f/U jest idealne,

    Chyba bym wrzucił w to attiny10 + filtr RC. Wada to konieczność
    dostarczenia mu +5V.

    Michoo

  • 16. Data: 2010-06-25 07:06:14
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Chyba bym wrzucił w to attiny10 + filtr RC. Wada to konieczność
    > dostarczenia mu +5V

    niestety na uC się nie znam, nie znam jęz. C itd,
    wiem, że zapewne to dałoby się w miarę prosto rozwiązać tym bardziej, że
    logika nie byłaby jakaś specjalnie rozbudowana, jedynie większy problem to
    uzależnienie timera jednego z wyjść od fwe, reszta to proste warunki
    sterowania kilku wyjść Q od kilku wejść I z pewnymi powiązaniami,
    a że przemysłowe PLC są mi znane więc zrobiłbym program, wpiął kabel
    zaprogramował i gotowe, oczywiście pierwotny program wymagałby po próbach
    pewnych poprawek (skalowania timera),
    stąd cały mój wątek, potrzebuję przetworzyć sygnał częstotliwościowy na
    napięciowy a z resztą dam sobie radę :-)

    brat

  • 17. Data: 2010-06-25 22:58:55
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 24.06.2010 23:44, Michoo pisze:

    > Chyba bym wrzucił w to attiny10 + filtr RC. Wada to konieczność
    > dostarczenia mu +5V.

    Chyba jednak prościej będzie na NE555 + filtr RC. Zaleta to dość szeroki
    zakres napięć zasilania :-) Dokładność podejrzewam, że nie gorsza niż na
    uC. Wszystko rozbija się o przerobienie częstotliwości na współczynnik
    wypełnienia.

    Pozdrawiam
    Grzegorz