  • 1. Data: 2010-08-03 17:19:59
    Temat: pytanie o jeden żabek :)
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Witam.
    Interesuje mnie sprawa objawów jakie winienem zaobserwować w przyapdku
    gdyby rozrząd "przestawił się" o jeden ząbek.
    Pomijam przyczynę przestawienia.
    Za odpowiedzi - dziekuję.

    ***ERA****
    aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

  • 2. Data: 2010-08-03 17:24:48
    Temat: Re: pytanie o jeden żabek :)
    Od: PB <p...@b...pl>

    Tue, 3 Aug 2010 17:19:59 +0200, na pl.misc.samochody, xxxx napisał(a):

> [...]
    > Interesuje mnie sprawa objawów jakie winienem zaobserwować w przyapdku
    > gdyby rozrząd "przestawił się" o jeden ząbek.

    zalezy w ktora strone - albo bedzie cmok z zaworami i papa, albo
    silnik nie zechce odpalić, albo odpali i będzie chodził jak stary
    traktor. U mnie była w dieselku opcja trzecia - duże wibracje silnika
    i klekot jak diabli.

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 3. Data: 2010-08-03 18:15:22
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 17:24, wszystkim znany *PB*
    napisał(a):

> [...]
    > silnik nie zechce odpalić, albo odpali i będzie chodził jak stary
    > traktor. U mnie była w dieselku opcja trzecia - duże wibracje silnika

    I to już przy jednym ząbku czy .. przy ich większej ilości.
    Mnie interesuje dokłądnie jeden ząbek.
    OK. Powiem w takim razie więcej.
    Po wymianie rozrzadu, slinik "odpala" normalnie, zdaje się normalnie
    pracować ale jest wyczuwalnie słabszy i więcej pali. Nie wiem czemu łączę
    to z rozrządem i czy np zle jego ustawienie przy wymianie może skutkowac
    tymi przywarami o jakich napisałem. Być może trzeba szukac gdzie indziej
    ale to (umiejscowanie w czasie) pasowało by mi najbardziej.
    Ponieważ nie znam sie na tym chce sie dowiedzieć czy przesunięcie o jeden
    zabek moze dac takie objawy czy tez będą one bardziej dokuczliwe.

  • 4. Data: 2010-08-03 18:37:40
    Temat: Odp: pytanie o jeden żabek :)
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Ja nigdy tego nie doświadczyłem, ale z pewnością jak podasz pojemność
    silnika
    i markę/typ wozu, to odezwą się może właściciele takich przypadków.
    S.

    Użytkownik xxxx <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:fi4q8tg657pl$....@a...post...

  • 5. Data: 2010-08-03 18:43:41
    Temat: Re: Odp: pytanie o jeden żabek :)
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 18:37, wszystkim znany
    *Sylwester Łazar* napisał(a):

    > Ja nigdy tego nie doświadczyłem, ale z pewnością jak podasz pojemność
    > silnika
    > i markę/typ wozu, to odezwą się może właściciele takich przypadków.
    > S.

    Sory, że tego nie uczyniłem.
    Vectra A 1.6i
    Silnik X16Sz, benzyna, poj

  • 6. Data: 2010-08-03 19:26:49
    Temat: Odp: Odp: pytanie o jeden żabek :)
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Sory, że tego nie uczyniłem.
    > Vectra A 1.6i
    > Silnik X16Sz, benzyna, poj
    Nie wiem jak w Vectrze, ale we Fiacie Ulysse,
    jest piękny dostęp po zdjęciu prawego koła i nadkola.
    Sprawdzenie, czy koła zębate nie są przestawione to zajmuje ok. 1h.
    W instrukcji serwisowej jest napisane w dziale jak blokować koła do wymiany
    paska.
    Trzeba tam spojrzeć.
    Jeśli trzpienie blokujące nie wchodzą ładnie w otwory ustalające to pasek
    przestawiony.
    Te trzpienie to moga być długie śruby lub imbusy w odpowiednim rozmiarze.
    Jeśli coś nie wiadomo, to dlaczego nie sprawdzić?
    Nie trzeba rozbierać całego silnika.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 7. Data: 2010-08-03 19:41:51
    Od: PB <p...@b...pl>

    Tue, 3 Aug 2010 18:15:22 +0200, na pl.misc.samochody, xxxx napisał(a):

    > I to już przy jednym ząbku czy .. przy ich większej ilości.

    Nie wiem czy był to jeden czy dwa, ale pamiętaj że każdy silnik może
    inaczej zareagować. Reguły sie nie doszukuj, musiałbys sprawdzic na
    identycznej jednostce. Jak wiecej pali a jest slabszy - to moze
    zapchany katalizoator, albo tlumik, albo jeszcze cos innego -
    mozliwosci jest mnostwo.

  • 8. Data: 2010-08-03 20:10:01
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 19:41, wszystkim znany *PB*
    napisał(a):

> [...]
    > identycznej jednostce. Jak wiecej pali a jest slabszy - to moze
    > zapchany katalizoator, albo tlumik, albo jeszcze cos innego -

    Dziękuję za odpowiedź. I ja to rozumiem. Ale skoro objway zaczęły być
    odczuwalne po wymianie rozrżądu to w pierwszej kolejności - pytam o ten
    własnie rozrząd.

  • 9. Data: 2010-08-03 20:15:39
    Temat: Re: Odp: Odp: pytanie o jeden żabek :)
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 3 sierpień 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 19:26, wszystkim znany
    *Sylwester Łazar* napisał(a):

> [...]
    > Te trzpienie to moga być długie śruby lub imbusy w odpowiednim rozmiarze.
    > Jeśli coś nie wiadomo, to dlaczego nie sprawdzić?

    CHyba w Vectrze jest to o wiele bardziej utrudnione o ile wręcz niemozliwe
    (chodzi o samo sprawdzenie bez podejścia do zagadnienia jak przy wymianie)
    . Sam nie wymieniam rozrządu to i nie wiem.

  • 10. Data: 2010-08-03 20:45:04
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-08-03 20:10, xxxx pisze:
> [...]
    >
    > Dziękuję za odpowiedź. I ja to rozumiem. Ale skoro objway zaczęły być
    > odczuwalne po wymianie rozrżądu to w pierwszej kolejności - pytam o ten

    A filtr paliwa kiedy wymieniales? Kosztuje grosze, a na pewno nie
    zaszkodzi wymienic. U mnie w oplu przy silniku c20ne samochod po
    puszczeniu gazy dziwnie sie krztusil, jakby odciecie bylo, jakos
    mulowato na gaz reagowal. Okazalo sie, ze filtr tak zasyfiony, ze ustami
    nie dalo sie przedmuchnac :)

    --
    venioo
    Xantia X2 Break 1,9TD 90KM sprzedam