  • 1. Data: 2011-07-18 22:35:05
    Temat: pytanie do praktyków - Orange Free na kartę
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info>

    Hej,

    Mam pytanie do praktyków Orange Free na kartę.
    Chodzi mi o sposób rozliczania bonusowego transferu przyznawanego po
    każdym doładowaniu konta. Z jaką dokładnością jest to u Was rozliczane?

    Przykładowo: sesja GPRS 2kB. Od bonusowego transferu odejmuje 2kB, czy
    100kB?

    Regulamin stosownej promocji opisującej bonusowy transfer otrzymywany po
    doładowaniu nie wspomina ani słowem o sposobie rozliczania tegoż transferu:
    http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/4558/4668108
    .pdf
    a BOK mota się między wersjami "pakiet bonusowy rozliczany jest
    dokładnością do 1kB" a "każda sesja będzie zaokrąglona do 100kB".

    Innymi słowy zastanawiam się, czy SIM Orange Free na kartę nadaje się do
    użycia w telefonie, który co parę minut, całą dobę, automatycznie
    sprawdza pocztę. W efekcie w ciągu doby mamy ~300 sesji GPRS, w których
    najczęściej przesłano niewielkie ilości danych (rzędu kilka kB), ale
    jeżeli każda sesja miałaby zostać zaokrąglona w górę do 100kB, to robi
    się już z tego wymierna wartość.

    Nasuwa się też pytanie - na jakiej podstawie pakiet bonusowy miałby być
    rozliczany z dokładnością do 100kB, a nie zgodnie z rzeczywiście zużytym
    transferem?

    Pozdrawiam,
    WN

  • 2. Data: 2011-07-19 21:27:16
    Temat: Re: pytanie do praktyków - Orange Free na kartę
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    > Nasuwa się też pytanie - na jakiej podstawie pakiet bonusowy miałby być
    > rozliczany z dokładnością do 100kB, a nie zgodnie z rzeczywiście zużytym
    > transferem?

    Na podstawie, o której sam napisałeś:
    - telefon sprawdza pocztę co kilka minut.
    Pytanie więc o jakim trybie pracy aparatu/aplikacji piszesz? Czy o "push
    email", czyli wtedy gdy łączysz się z Siecią i to połączenie jest
    podtrzymywane przez aplikację, czy o trybie "zwykłym" gdy łączysz się z
    Siecią, sprawdzasz pocztę, rozłączasz się z siecią - i tak co 2, 3 minuty.
    Tryb zwykły będzie taryfikowany co 100 kB, tryb ciągły zgodnie z
    rzeczywistym transferem przy czym "ostatnie" zostaną zapewne zaokrąglone:
    901 kB = 1000 kB.

    Tutaj warto przypomnieć usługę Nokia Mail - za push email Nokia każe sobie
    płacić (w niektórych sieciach) podczas gdy taki np. Android ze swoimi
    kontami Google oferuje (właściwie to niemal wymusza) to 'by default'.

    --
    M.

  • 3. Data: 2011-07-20 14:18:58
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info>

    W dniu 2011-07-19 23:27, Maciek. pisze:

    > Na podstawie, o której sam napisałeś:
    > - telefon sprawdza pocztę co kilka minut.

    Nie zrozumiałeś pytania. Na podstawie jakiego zapisu, w jakim dokumencie
    (cennik/regulamin promocji) Orange rozlicza transfer bonusowy
    zaokrąglając sesje do 100kB w górę, skoro w regulaminie promocji "Bonus
    za doładowanie w Orange Free na kartę"
    (http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/4558/466810
    8.pdf) nie ma ani
    słowa o takim sposobie rozliczania.

> [...]
    > minuty. Tryb zwykły będzie taryfikowany co 100 kB, tryb ciągły zgodnie z
    > rzeczywistym transferem przy czym "ostatnie" zostaną zapewne

    Sprawdzanie poczty miało być tylko przykładem na wielokrotnie otwierane
    i zamykane sesje GPRS, w których przesłano wyłącznie kilka kB danych.
    Zatem dla ułatwienia załóżmy, że sprawdzamy pocztę via POP3 co 5 minut,
    a urządzenie z którego korzystamy co 5 minut otwiera nową sesję,
    sprawdza pocztę i rozłącza sesję GPRS.
    Nie ma to zresztą większego znaczenia, bo co do technikaliów, to
    oczywiście masz absolutną rację. Chodzi o formalną podstawę (a raczej -
    moim zdaniem - jej brak) do tego, aby w taryfie Orange Free na kartę
    operator miał prawo do zaokrąglania zamykanych sesji GPRS do 100kB w górę.

    Mam na myśli transfer bonusowy przydzielony w ramach w/w promocji, bo
    jeżeli mówimy o transferze rozliczanym z konta, to tutaj - owszem - jest
    stosowny zapis w cenniku usług informujący, że opłata 1 grosz jest
    pobierana za każde rozpoczęte 100kB transmisji. Ale to dotyczy opłat
    rozliczanych zgodnie z cennikiem, transfer bonusowy jest rozliczany
    zgodnie z regulaminem promocji, która określa warunki jego przyznawania
    i wykorzystywania.

> [...]
    > sobie płacić (w niektórych sieciach) podczas gdy taki np. Android ze
    > swoimi kontami Google oferuje (właściwie to niemal wymusza) to 'by

    A w Nokii nie da się ustawić konta Exchange dla Gmaila? Czy to przez
    natywnego klienta Exchange (niektóre mają), albo przed doinstalowanego w
    ramach aplikacji Nokia Mail for Exchange?

    WN

  • 4. Data: 2011-07-20 15:06:04
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Wojciech Nawara" napisał:

    > Nie zrozumiałeś pytania.

    A ty nie rozumiesz chyba słowa "bonus" ;->

> [...]
    > górę, skoro w regulaminie promocji "Bonus za doładowanie w Orange Free na

    Ależ jest - punkt 15. "W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem
    do swiadczenia Promocji stosuje sie [...] cennik usług w ofercie Orange Free
    na karte".
    Już rozumiesz słowo "bonus"? ;->

    JoteR

  • 5. Data: 2011-07-20 16:30:21
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info>

    W dniu 2011-07-20 17:06, JoteR pisze:

    > Ależ jest - punkt 15. "W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem
    > do swiadczenia Promocji stosuje sie [...] cennik usług w ofercie Orange
    > Free na karte".

    Hmmm... Prawdę mówiąc - jakoś mnie to nie przekonuje... Tam masz o tym,
    że kwota 1 gr jest pobierana za określoną jednostkę transferu... IMHO
    mocno naciągana interpretacja, jeżeli chcesz to podciągnąć do
    rozliczania transferu bonusowego :-)

    Zgodziłbym się z Twoją interpretacją, gdyby bonus nie był określony jako
    jednostka transferu (w GB), tylko w złotówkach z zastrzeżeniem, że
    wykorzystywany jest wyłącznie na transfer danych... No ale jest inaczej...

    W każdym razie nie upieram się, może się mylę i chętnie poznam inne
    niezależne opinie :-)

    WN