    From: Jaroslaw Rafa <r...@w...krakow.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.rowery
    Subject: Re: pyt.: zasilanie GPS-a z dynama rowerowego
    Date: Tue, 18 Aug 2009 13:57:51 +0000 (UTC)
    Sender: Jaroslaw Rafa <r...@u...ap.krakow.pl>

    In pl.misc.elektronika Zygmunt M. Zarzecki
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> wrote:

    > Głupoty piszą, ja mierzyłem, tak wysokiego napięcia nie ma.

    A co z wspominanym przypadkiem pracy bez obciazenia, tzn. jezeli uklad
    jak na zaproponowanym schemacie bedzie podlaczony do dynama, ale do
    wyjscia nie bedzie podlaczony GPS lub inny odbiornik? Czy wtedy nie moze
    pojawic sie wysokie napiecie?
    Oczywiscie i tak zamierzam przed prostownikiem wsadzic jeszcze wylacznik
    ktory bedzie odlaczal "ladowarke" gdy nie uzywam GPS-a, ale na wszelki
    wypadek jakby mi sie - tak jak ktos pisal - odlaczyla wtyczka, albo pobor
    pradu przez GPS-a nagle spadl (bo by sie naladowal do pelna ;)), dobrze
    czuc sie bezpiecznym...
    Jakie maksymalne napiecie moze wytrzymac ten stabilizator? Bo kondensator
    moge wsadzic chocby i na 50V, wiec tu nie widze problemu...
    Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa
    r...@a...krakow.pl
    --