eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapyt.: zasilanie GPS-a z dynama rowerowegoRe: pyt.: zasilanie GPS-a z dynama rowerowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
    From: "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.rowery
    Subject: Re: pyt.: zasilanie GPS-a z dynama rowerowego
    Date: Sat, 15 Aug 2009 14:31:27 +0200
    Organization: male zet
    Lines: 39
    Message-ID: <h668li$257$1@news.interia.pl>
    References: <h64lvd$228$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <h64mdc$9bj$1@news.interia.pl>
    <h64q8f$l6l$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h64r1l$4f4$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    Reply-To: z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com
    NNTP-Posting-Host: apn-77-112-72-12.dynamic.gprs.plus.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.interia.pl 1250338292 2215 77.112.72.12 (15 Aug 2009 12:11:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 15 Aug 2009 12:11:32 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <h64r1l$4f4$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.22) Gecko/20090605
    Thunderbird/2.0.0.22 Mnenhy/0.7.6.0
    X-Authenticated-User: zyga % interia+pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:569232 pl.rec.rowery:1009828
    [ ukryj nagłówki ]


    >>> Najpierw musisz wyprostować napięcie, później musi być ono odfiltrowane
    >>> ustabilizowane.
    >>> Po wyprostowaniu mostkiem Graetza będziesz miał jakieś 4.4-6V
    >>> skutecznego, a po odfiltrowaniu kondensatorem 4700uF powinno być 5-7V
    >>> stałego.
    >
    > Czy w takim razie dobrze sobie to wyobrażam mniej więcej tak:
    > http://www.ap.krakow.pl/~raj/schemat.png ?
    > Ten drugi kondensator 22 uF na wyjsciu stabilizatora wzialem ze schematu
    > aplikacyjnego, ktory byl na stronie ktora mi podales.

    Jest dobrze.

    >> Jak obciąży dostatecznie. Prądnice rowerowe to prądnice prądu
    >> przemiennego ze stałym magnesem stojana i cewką wirnika na rdzeniu z
    >> powiększoną szczeliną dla zmniejszenia oporów magnetycznych. W efekcie
    >> mają mały wpółczynnik moc/masa i dosyć stroma ch-kę obciążenie/napięcie.
    >
    > Nie wiem ile ten GPS bierze pradu kiedy ma akumulator w pelni naladowany,
    > ale kiedy ladowalem go z pustym akumulatorem z ladowarki o nominalnych
    > parametrach wyjscia 5V/500mA to ladowarka dosc mocno sie grzala, z czego
    > wniosek ze chyba te 500 mA (albo i wiecej) bral...

    Grzanie ładowarki ma się nijak.
    Oblicz ile pobiera prądu ta nawigacja:
    Pojemność akumulatora podziel przez ilość godzin pracy.
    Wyjdzie pewnie ze 250-450mA.

    > A nawet jesli byloby wieksze napiecie to stabilizator chyba powinien
    > sobie poradzic?

    Po to jest stabilizator i kondensator na wejściu.
    Daj jeszcze równolegle do wyjściowego kondensatora elektrolitycznego
    kondensator 100nF jak najbliżej stabilizatora.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: